ik ben zwanger maar wil werken , wat kan ik doen?

ik ben 12 weken zwanger , ik kon juist beginnen werken in de colruyt toen ik wist dat ik zwanger ben. ik zit nu al 7 weken thuis en hou dat niet uit! ik wil werken maar als je zwanger bent is het toch zinloos om werk te zoeken ?
en heb trouwens een inkomen nodig wil niet op mijn vriend zijn kosten leven. Kan iemand mij vertellen wat ik het beste doe in dit geval ? groet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus je woont in Belgie, Vlaanderen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom ben je dan niet gewoon gewonnen bij de Colruyt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewonnen betekent begonnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat ik wist dat ik zwanger was en velen zeiden mij omdat te verzwijgen maar daar hou ik niet van zou mij alleen maar slecht voelen dan.

Antwoorden (8)

je kan ook proberen thuis werk te zoeken via internet

inpakken kleine spulletjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft als je zwanger bent het niet te vertellen aan je nieuwe baas. Sterker nog, als je afgewezen wordt voor een baan met die reden is het discriminatie en heeft de werkgever een heel erg groot probleem! Gewoon lekker verzwijgen en een leuke baan zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft het niet te vertellen, maar als je zoiets achterhoudt, kun je verwachten dat je contract in ieder geval niet verlengd word, met eerlijkheid bereik je meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit zeer discutabel! Zoals musliebar schrijft: eerlijkheid duurt het langst. En je kunt er zeker van zijn dat je op deze manier de proeftijd niet doorkomt. En een rechtzaak aanspannen heeft weinig zin als je iets verzwegen hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag dan wel hopen dat je niet zo'n zwangere bent waarvan de buik niet veel groeit en je met wijde truien weinig merkt.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker antwoord The scientist! Je maakt zo een fijne start bij een nieuwe werkgever waar je ook ná je dikke buik graag terecht wil om te werken en geld te verdienen.
Wat denk je trouwens van de spanningen die zo'n situatie oproept voor moeder en kind? Ik geef ze niet vaak maar als ik er een geef beargumenteerd; een hele dikke -
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach hou toch op zeg! Mijn eerste zwangerschap heb ik niks gezegt, en geen kip die het me kwalijk heb genomen. Nu heb ik 1,5 jaar later gewoon een vast contract! Je moet gewoon doen wat goed voelt, en als het goed voelt om het nog niet te zeggen, gewoon niet doen. Ik vindt het juist goed dat er aangeven wordt dat je niet VERPLICHT bent om het te vertellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tamaartje ik denk dat we enorm verschillen van opvatting met betrekking tot mentaliteit en fatsoensnormen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je horen mentaliteit en fatsoensnormen! Nee iemand niet aannemen omdat ze zwanger is, dat is fatsoen?! Je ziet wel waar de voors en tegens vandaan komen! Het feit dan iemand er onzeker over is zegt genoeg over de mentaliteit en fatsoensnormen tegenwoordig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij een plus! @Puur: als je dit hebt verzwegen, kun je best die rechtzaak aanspannen, want die win je met gemak. De rechter geeft je gelijk, want je MAG dit verzwijgen! Dat staat in de wet. Niks onbehoorlijks aan dus. En als je je dan weet te bewijzen, dan kun je na je zwangerschapsverlof terug komen en als ze tevreden waren, best kans dat ze je contract verlengen. Doen ze dat niet, dan is dat hun verlies, maar heb je toch een jaar inkomen gehad. Terecht en volkomen legaal en wettelijk inkomen! Die wetten zijn er juist om te stimuleren dat je neit thuis gaat zitten niksen als je zwanger bent, maar gaat werken en dat is toch wat ze wil? Geen gebruik maken van een uitkering of leven op haar vriend als dat niet hoeft. Ik juich dat toe!
lastige positie om nu te solliciteren vrees ik
Als je nu een vaste baan had en dan zwanger raakte was beter geweest.
Zal erg moeilijk worden vrees ik
maar arbeidsburo heeft wellicht wel wegen ?
maar stel je maar in op een lange tijd werkeloos zijn
Er zijn maar weinig werkgever die een zwanger iemand aan nemen.als ze kunnen kiezen tussen zoveel kandidaten
al is dat wellicht niet politiek correct om te zeggen

ik weet niet wat je graag doe of goed kan maar iets van thuiswerken ???
Administratie thuiswerk ?
helpdesk vanuit huis ?
12 jaar geleden
Ga de komende maanden voor een uitzendbureau werken. Na je bevalling kan je dan weer op zoek naar een vaste baan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, goed idee! En tijdens de vakantie staan ze te springen om mensen. Wanneer je goed je best doet en laat zien wat je kunt, heb je zelfs kans dat ze je langer willen houden.
Alsnog contact opnemen met Colruyt en zeggen dat je graag voor ze wil komen werken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het uitzendbureau zullen ze je eerder aannemen ( ligt natuurlijk wel aan je opleiding en ervaring of ze iets voor je hebben) en als je via hun werkt heb je volgens mij tijdens je verlof ook nog recht op een vergoeding via het UWV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Belgie is geen UWV
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt
Dat is helemaal niet zinloos. Probeer het via het uitzendbureau of detacheringsbureau. Die hebben vaak korte klussen, en je kunt makkelijk totdat je 7 maanden zwanger bent, werken (als alles goed gaat).

Bovendien hoef je helemaal niet te vertellen dat je zwanger bent bij je sollicitatie, alhoewel je baas het natuurlijk niet in dank af zal nemen als hij er straks achter komt, of als jij je om de haverklap ziek meldt als je moe bent bijvoorbeeld.

Als je bij de Colruyt aan de gang kon, kun je ook proberen of je daar alsnog mag beginnen op een tijdelijk contract.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet zo'n probleem voor nieuwe werkgever. Je bent er enkele maanden tussenuit maar hij krijgt 100% terug van het UWV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraagstelster is Vlaams.