ik ben zwanger maar wil werken , wat kan ik doen?

ik ben 12 weken zwanger , ik kon juist beginnen werken in de colruyt toen ik wist dat ik zwanger ben. ik zit nu al 7 weken thuis en hou dat niet uit! ik wil werken maar als je zwanger bent is het toch zinloos om werk te zoeken ?
en heb trouwens een inkomen nodig wil niet op mijn vriend zijn kosten leven. Kan iemand mij vertellen wat ik het beste doe in dit geval ? groet

Weet jij het antwoord?

/2500

je kan ook proberen thuis werk te zoeken via internet inpakken kleine spulletjes

Je hoeft als je zwanger bent het niet te vertellen aan je nieuwe baas. Sterker nog, als je afgewezen wordt voor een baan met die reden is het discriminatie en heeft de werkgever een heel erg groot probleem! Gewoon lekker verzwijgen en een leuke baan zoeken.

lastige positie om nu te solliciteren vrees ik Als je nu een vaste baan had en dan zwanger raakte was beter geweest. Zal erg moeilijk worden vrees ik maar arbeidsburo heeft wellicht wel wegen ? maar stel je maar in op een lange tijd werkeloos zijn Er zijn maar weinig werkgever die een zwanger iemand aan nemen.als ze kunnen kiezen tussen zoveel kandidaten al is dat wellicht niet politiek correct om te zeggen ik weet niet wat je graag doe of goed kan maar iets van thuiswerken ??? Administratie thuiswerk ? helpdesk vanuit huis ?

Ga de komende maanden voor een uitzendbureau werken. Na je bevalling kan je dan weer op zoek naar een vaste baan.

Alsnog contact opnemen met Colruyt en zeggen dat je graag voor ze wil komen werken!

Bij het uitzendbureau zullen ze je eerder aannemen ( ligt natuurlijk wel aan je opleiding en ervaring of ze iets voor je hebben) en als je via hun werkt heb je volgens mij tijdens je verlof ook nog recht op een vergoeding via het UWV.

Dat is helemaal niet zinloos. Probeer het via het uitzendbureau of detacheringsbureau. Die hebben vaak korte klussen, en je kunt makkelijk totdat je 7 maanden zwanger bent, werken (als alles goed gaat). Bovendien hoef je helemaal niet te vertellen dat je zwanger bent bij je sollicitatie, alhoewel je baas het natuurlijk niet in dank af zal nemen als hij er straks achter komt, of als jij je om de haverklap ziek meldt als je moe bent bijvoorbeeld. Als je bij de Colruyt aan de gang kon, kun je ook proberen of je daar alsnog mag beginnen op een tijdelijk contract.

Het is niet zo'n probleem voor nieuwe werkgever. Je bent er enkele maanden tussenuit maar hij krijgt 100% terug van het UWV.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100