Kan ik met de HBO opleiding Small Business and Retail Management een eigen bedrijf starten?

Ik wil namelijk een lunchroom starten maar weet niet zeker welke opleiding ik daar nodig voor heb. Het liefst wil ik een HBO opleiding na het halen van een havo diploma.

Toegevoegd na 22 minuten:
Ik ben net 19 jaar en ben gestopt met een opleiding Engels. Maar ben niet zeker of mensen mij gaan vertrouwen met een nieuw bedrijf

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Kan zelfs zonder diploma's.
TurfGraver
6 jaar geleden
Ah, lunchroom kunnen mogelijk wat horeca diploma's noodzakelijk zijn.
TurfGraver
6 jaar geleden
Yep:
https://hsn-horeca.nl/eigen-horecabedrijf-starten
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor het zoeken van deze informatie
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou een horeca-opleiding doen. Een eigen lunchroom start je niet zomaar, dus het is goed om horeca-ervaring op te doen. Dan kun je overal in de horeca aan het werk. Dus Hotelschool bijvoorbeeld of iets met voeding en management.

Antwoorden (1)

Voor een eigen onderneming heb je in principe helemaal geen diploma nodig.
Maar SB&RM leidt specifiek op voor ondernemerschap, dus zou een geschikte opleiding kunnen zijn. Is wel met name op retail gericht, dus een horecagerelateerde opleiding zou ook een optie kunnen zijn als je ambitie een lunchroom is.

Toegevoegd na 1 minuut:
N.B. Voor horecaexploitatie dien je in het bezit te zijn van een diploma sociale hygiene.