Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sprak laatste een jongen van 23 die enorm twijfelt of hij goed bezig is ->

Hij heeft een full time baan en verdient € 26.000 per jaar.

Is dit bijzonder laag of normaal. Ik ben met de tijd de draad kwijtgeraakt en weet de verhoudingen voor starters dus niet meer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
821
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als we zijn opleiding niet weten kunnen we hier geen zinnig antwoord op geven

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

is een goed inkomen er zijn der zat die minder verdiennen

Toegevoegd na 1 minuut:
een gemiddeld jaar inkomen ligt zo rond de 30.000 euro per jaar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jan modaal bedoel je, en deze ligt ca. 32.000
Gemiddeld is wat anders dan modaal.
Een -1
Modaal is € 31.659

Dus als je als starter daar in de buurt zit ben je goed bezig. Het is natuurlijk ook helemaal afhankelijk van zijn functie en secundaire voorwaarden. Heeft hij hier een telefoon bij of een lease auto dan is het al heel weer dan het lijkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet heel slecht hoor; figuur voor 2003...:

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/inkomen-bestedingen/publicaties/artikelen/archief/2005/2005-1774-wm.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt natuurlijk aan het opleidingsniveau van die jongen en de baan die hij nu uitvoert. Maar je kunt stellen dat voor een starter dit een uitstekend salaris is!

Misschien als je wat meer kunt vertellen over opleidingsniveau/branche/baan, kan ik wat specifieker antwoord geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij 23 jaar is en zich afvraagt of hij goed bezig is aan de hand van zijn inkomen, dan kan ik zeggen dat hij goed bezig is...

Maar of dat werkelijk goed bezig is, dat weet ik net zo min als hij dat zelf weet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een machtig antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een nietszeggend antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een echt vaag antwoord
Dit is een gemiddeld inkomen, zeker niet laag, maar ook niet hoog, in vergelijking met het gemiddelde salaris in Nedereland. Alles staat of valt natuurlijk ook met wat voor werk het is, geschoold of ongeschoold, welke diploma's heeft hij, en hoeveel ervaring heeft hij opgebouwd?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed bezig is met wat? Met geld verdienen, met zijn leven, met zijn relatie?
Ik ken jongens van zijn leeftijd die het dubbele verdienen, maar enkele daarvan vragen zich ook af of ze goed bezig zijn.
Goed bezig zijn zou je kunnen vergelijken met het in balans zijn van alles (je leven). Zo lang je een ontevreden gevoel daarover hebt, kun je beter, of beter gezegd zul je dingen moeten veranderen. Je merkt het al bij het opstaan; ben je happy, ga je fluitend naar je werk, wordt je uitgezwaaid al je weggaat, zit er een leuk briefje in je broodtrommeltje. Zo niet, vraag je dan af waar het aan schort en als je dat gevonden hebt ga er wat aan doen. Je zult zien dat je inkomsten dan vanzelf (inherent) stijgen. Vergeet de statistieken, er zijn belangrijkere zaken.
Overigens maakt geld wel gelukkig, mits de rest ook in balans is. In het algemeen leven mensen met hogere inkomens langer (daar heb je die vervelende statistieken weer), maar als de balans zoek is kan een echtscheiding je de helft van je vermogen kosten. Sterkte met het zoeken en vinden en oplossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben 48 en verdien echt een stuk minder..en werk ook full-time..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding