Wat zijn zoal mijn beroepsperspectieven?

Ik ben kinderverzorgster van opleiding maar vroeg me af wat ik nog zoal kon doen ipv in een kinderdagverblijf te werken.. (de voorstellen mogen ook totaal andere sectoren zijn)

Er zijn vele jobs dat je kan uitoefenen (binnen je branche of waar geen diploma bij vereist is) zonder dit te beseffen..

Enkele relevante interesses/eigenschappen

* ik ben creatief aangelegd (tekenen - schilderen - schrijven ..) maar nu ook niet om voltijds kunstenares te worden ;)
* ik ben goed in het analyseren van dingen en ben erg graag bezig met psychologie (helaas heb ik geen diploma daarvan.. ook avondschool zal moeilijk gaan omdat ik als gevolg van mijn beroepsonderwijs toch wel erg veel problemen ga ondervinden in het van buitenleren van dikke theorie boeken.. ) Dit is voor mij erg belangrijk, ik zou graag een job willen waarbij ik deze eigenschap in kan toepassen & uitwerken..
* ik heb sociale vaardigheden (spontaan, vlot in contact)
* ik sta open voor eventuele bijscholingen (verbonden aan het beroep)

KORTOM: Mijn vraag is of iemand van jullie een 'beroep' kent dat voor mij in aanmerking zou komen, rekening houdend met mijn interesses & het 'beperkte' diploma van kinderverzorgster..

Mijn huidige job is best leuk, maar er zijn wel wat nadelen aan vb verwende kindjes - moeilijke ouders - constante drukte - collega's waar het niet altijd even goed mee klikt - enz... Ik ben me ervan bewust dat elke job wel zijn eigen nadelen heeft.. maar ik zoek echt iets waar ik mezelf beter bij voel..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Als ik dit zo lees, denk ik dat jij geen baan moet zoeken, maar dat jouw droombaan jou zal vinden. Je bent sociaal vaardig, dus door te socializen met mensen - waaronder verwennende ouders - loop je op den duur ergens tegenaan, blijken jouw kunstwerken toch leuk genoeg voor een expositie met gallerieverkoop of vind je een nieuwe passie.
Dat laatste is het belangrijkste. Doe wat je leuk vindt, want wie van zijn hobby z'n beroep kan maken hoeft nooit meer te werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
maar als je van je hobby je beroep maakt heb je geen hobby meer. dan is het moeten he.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks moet... als werken als een verplichting voelt, heb je sowieso de verkeerde baan...

Andere antwoorden (1)

Tekenlerares, profielen schetsen van misdadigers, cursus knutselen, schilderen of iets voor volwassenen