Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zit er in de grijze 'pods' aan de zijkant van de helicopter?

Vooraan en achteraan zie je duidelijk uitstekende delen, zowel links als rechts zitten ze aan deze helikopter. (totaal 4 stuks dus)

Ook aan de helikopter van Sir Alan Sugar, van The Apprentice UK, bevinden deze dingen zich, tevens grijs gekleurd.

In de tv serie kun je duidelijk zien dat ze dmv een drie/vier tal verbindingen aan de helikopter vast zitten en dus los staan van de rest van de body.

Wat zit er in en waar dienen ze voor?

Als het goed is is het een Agusta A109

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn dat niet gewoon beschermings dingen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik t wist... ;) Ik denk dat t drijvers zijn, of soort van airbags voor als de helikopter ter water raakt. Maar das puur giswerk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik denk dat er gewoon lucht in zit of een heel licht piepschuim. Na het opstijgen klappen de wielen in en wanneer de helikopter een noodlading moet maken op het water blijft hij dus (even) drijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodat de inzittenden de tijd hebben om eruit te komen voor hij in brand vliegt/zinkt/ontploft/...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding