hoe krijg ik de losgelaten rubberstrip van mijn auto (binnenkant schuifdeur) weer vast? bestaat er speciale lijm voor oid?

een nieuwe erop laten zetten kost een boel euro's...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
6K

Het beste antwoord

De Bison lijmwijzer adviseert vloeibare secondenlijm, maar er bestaat ook speciale lijm voor rubber. Ik heb het zelf ooit in Duitsland gekocht, maar zal in een goede automaterialenzaak ook vast wel te koop zijn. Ik zal kijken of ik het nog heb, dan mag je het van me hebben (ik kijk eerst of het nog goed is).

Als je zelf het rubber kunt vervangen is misschien er een van de sloop ook nog een optie.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank paulus, houd me aanbevolen als de rubberlijm nog goed is.
paulus811
13 jaar geleden
Eleo, mijn vrouw blijkt de tube al weggegooid te hebben omdat de lijm verdroogd was. Wel ben ik erachter dat het lijm van het merk Petec was. http://www2.westfalia.de/shops/werkzeug/kleben/klebetechniken/verbinden_von_gummi_/355817-profil_gummi_kleber_70_ml.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jammer, maar heel erg bedankt voor de tip én voor de site-vermelding, toppie.

Andere antwoorden (1)

Voorzichting terugstoppen in deur. Zit normaalgesproken om metalen rand.

Langs rand klein beetje 2 componentenlijm. Pas op voor scheuren.

Weer vast zetten is overigens een klusje van niets. Valt onder service.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
terugstoppen helpt niet, integendeel de rubber gaat steeds verder los. ik merkte het bij de wasstraat: dee zitplaats werd nat....