Waar MOET je geweest zin in New York City?

Ik ga dit jaar naar De Verenigde Staten , naar New York om precies te zijn , wat zijn nu echt plek waar ik moet zijn geweest, ik blijf een week en daarna ga ik nog naar het westen, Ik zelf heb al wat gezocht op het internet maar hebben jullie ervaringen of leuke plekken?

Toegevoegd na 21 seconden:
Geweest zijn :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

Je kunt mountainbikes huren in Central Park, erg leuk, op zondag mogen er geen auto's door Central Park, kun je een rondje park doen.
Met de boot (vanaf Battery Park) naar Vrijheidsbeeld en Ellis Island (eiland waar de eerste immigranten vroeger ontscheept werden voor ze toestemming kregen daadwerkelijk aan land te gaan).
's avonds naar Time Square, als alle lichtreclames branden.
's morgens ontbijten buiten het hotel (vet en veel!).
Grand Central Station.
Zoals al genoemd: Ground Zero en Empire State Building (zowel overdag als 's avonds).
Wandelen door Wall Street.
Wandelen over de Brooklyn Bridge.
Met de metro.
Met de watertaxi.
Met de taxi.
Lopen.
Boeken- en cd- winkels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jajajaja! dit zijn de dingen! +++
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je ! dit bedoelde ik!

Andere antwoorden (7)

Vrijheidsbeeld, Wall Street
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
via onderstaande link kun je je aanmelden voor een stedentripgids
deze is gehaal gratis en je kunt zelfs de datum invoeren dat je daar bent en dan wordt de gids op die tijd aangepast
je moet je wel aanmelden {ook gratis}
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ground Zero.

Dit is minder een blikvanger dan het vrijheidsbeeld, maar wel iets met veel meer betekenis. Bijna iedereen heeft de beelden wel gezien van de vliegtuigen en dat maakt het een stuk ;echter;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Empire state Building, want eenmaal boven kun je over heel NY uitkijken, erg indrukwekkend. Moet je wel een hele tijd voor in de rij staan...

Wall street, vanwege de Nederlandse roots (er is in de buurt zelfs een trapgevel te vinden).

Central Park is een oase van rust ten opzichte van Time Square. Een prettige afwisseling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben met een vriendin op een zondag in een taxi gestapt en we hebben ons naar een kerk in the Bronx laten brengen waar met name de zwarte bevolking kwam. Een hele gospeldienst meegemaakt vanaf het balkon. Niet stiekem of zo maar we wilden niet tussen het kerkvolk gaan zitten, dat ging ons een beetje te ver. Maar het is echt uniek om mee te maken! We gingen de kerk uit met een hele positieve vibe...

Ook leuk: helemaal naar het topje van het Vrijheidsbeeld. Heel leuk om te zien hoe het er van binnen uitziet.

Heel veel plezier!!! (I love the USA>>Ben er vier keer geweest en mijn droom is om er met een autootje rond te reizen en dit prachtige maar toch soms ook rare land aan mijn man te laten zien)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de pont naar Staten Island en weer terug. Mooi uitzicht op de skyline van NY en het vrijheidsbeeld.

Tochtje door Greenwich Village (beetje artistieke, bohemièn-achtige wijk met bijzondere architectuur).

Tochtje door Chinatown (te voet beetje gevaarlijk dus het best met een auto of bus).

Wall Street (is niks bijzonders te zien maar daar wordt de wereldeconomie gemaakt of gebroken dus interessant om daar eens gestaan te hebben.

Broadway, waar de beroemdheden hun eigen ster op de grond hebben. (Walk Of Fame).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen inspirerender stad dan New York, dus complimenten voor je keuze, het zal je ongetwijfeld bevallen. Er is zoveel te zien en er zijn zoveel hoogtepunten dat er geen keuze gemaakt kan worden.
Het summum van het beleven van New York was voor mij echter 's avonds rondlopen op Times Square met al die mensen, auto's en vooral alle lichtreclames. Ongeevenaard
en uniek en een must volgens mij. Ga bovenop de rode trappen staan en voel de energie.
Probeer wel de eerste dag dat je naar het Westen gaat een beetje rustige planning aan te houden, want NYC is prachtig maar zeer vermoeiend.
Heel veel plezier!