Met welke oefeningen kan ik mijn schouders en borstkas trainen zodat ik een gespierd bovenlichaam krijg?

En wat moet ik nog meer doen om dat op een natuurlijke manier te bereiken?

Toegevoegd na 2 minuten:
En mijn armen :-)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bankdrukken is de meest ultieme manier om de borstspieren te trainen. Uiteraard pak je daarmee ook de armspieren gelijk mee. Variëren is ook heel belangrijk. Dus soms pak je de stang wijd en soms smal. Omgekeerd, opdrukken dus, is ook perfect. Alleen is de limiet dan je lichaamsgewicht, hoewel je dat dan kunt verhogen met een gewichtschijf op je rug. Maak niet de fout om alleen je bovenlichaam te trainen. Een bodybuilder met brede armen en dunne beentjes is echt geen gezicht...

Mij kijkt het simpele opdrukken een geschikte oefening. Misschien wel een beetje standaard maar na langdurige dagelijkse oefening heeft het ook echt effect. Ook is het misschien handig om met gewichtjes te oefenen (kun je bij veel sportzaken wel kopen) en je armen uit elkaar te houden en dan langzaam recht voor je uit naar elkaar toe te brengen. Dit is goed voor je borstkas. Belangrijk is wel dat je de oefeningen regelmatig en (niet te) lang doet. Succes!

Als je voor de vorige vraag naar een fitness-centrum gaat, kan je de rest van je lichaam ook verantwoord trainen. Het kost wat, maar dan ben je wel verantwoord bezig.

Als jij gespierd wilt worden zul je minstens 3 keer in de week naar de sportschool moeten. Je zult dan een trainingsschema moeten volgen waarbij je o.a. je schouders, borst en armen kunt trainen. Alleen zul je ook je schouders, triceps en benen ook moeten trainen. Het alleen trainen van je schouders, borst en armen zal best leuk zijn maar is af te raden. Ten eerste omdat het over een tijdje er niet uit gaat zien en ten tweede je kunt blessures gaan krijgen. Dit omdat je o.a. je rug niet traint. Tevens zul je ook je benen moeten trainen. Kijk maar eens rond in de gemiddelde sportschool, hoeveel van die spierbundels hebben niet van die dunne beentjes. Je kunt ze o.a. herkennen aan die lange trainingsbroek die ze aanhebben. Laat je goed voorlichten, regel een schema, doe basisoefeningen en heb geduld. Indien je echt geinteresseerd bent moet je mij wat meer informatie geven dan kan ik je mijn trainingsscheme eventueel toe mailen. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100