Waarom verschillen katholieke tradities van land tot land?

Zo weet ik bijvoorbeeld dat mensen in Polen niet bidden voor of na de maaltijd en wel mogen eten voordat ze naar de kerk gaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1K

Het beste antwoord

Mensen zijn anders en gedragen zich anders in verschillende landen. Het vieren van een verjaardag gaat anders, dus waarom zouden kerktradities hetzelfde zijn. De Rooms Katholieke Kerk is wel een van de meest uniforme kerken in haar traditie, maar ook zij willen niet de cultuur van de mensen negeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

meer profeten die brood eten, de RKK is de meest pleuniforme. noem een kerkelijke mening of gebruik en grote kans dat een van de subcatechorien er aan doet. de roomse kerk is het breedst wat betreft en word ook als de moederkerk beschouwd omdat alle protestanten kerken (die wel verdeeld zijn in eigen kerk per gebruik) daar vanaf stammen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eh, ik vroeg eigenlijk iets heel anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan snap ik je vraag blijkbaar verkeerd... vertel
Omdat de beleving van elke religie afhankelijk is van de cultuur. Cultuur is zoveel sterker dan religie. De katholieken in Zuid Amerika doen heel veel dingen ook weer anders. Daar wordt zelfs zwarte magie binnen de religie toegepast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat cultuur en katholicisme zich vermengen.