Waar kan ik informatie opzoeken? Sommige familieleden hebben moeten vluchten in de oorlog omdat ze joods waren en in westerbork terecht kwamen.

En zijn vermoord in de tweede wereldoorlog. Zelf kan ik niet meer bij andere mensen van de familie om uitleg vragen, wel heeft iemand toen ik heel jong was daarover willen praten, maar omdat ik veel te jong was, is dat nooit gebeurd. Waar kan ik met een achternaam en geboorteplaats en datum informatie opvragen bij een Joodse instelling, ook al zijn ze voor de oorlog protestant geworden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie

Antwoorden (2)

Je kan het hier proberen. Zelf heb ik op deze site ook veel info over familie gevonden.

http://www.niod.nl/

en deze :
http://www.gahetna.nl/vraagbaak/onderzoeksgids/ik-zoek-oorlogsgetroffene

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou contact opnemen met het CIDI. Dat is een organisatie die heel veel doet met de herdenking over de tweede wereldoorlog. Zij zijn heel actief, nu ook weer tegen het opnieuw opkomend antisemitisme. Zie www.cidi.nl Ik hoop voor je dat je verder komt, wel belangrijk voor je.