Een wali is verplicht in de Islam. Hoe zit het nou als je geen (contact meer met je) vader hebt?

Een wali: "Hij behartigt de belangen van de bruid, zoals De bruidsschat (en indien van toepassing, het bedrag dat de man verplicht is om te betalen aan zijn vrouw bij eventuele echtscheiding). Hij mag ook andere voorwaarden noemen, zoals bijvoorbeeld dat de man verplicht is om zijn vrouw mee te nemen naar Mekka, om de bedevaart te doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
3.1K

Het beste antwoord

Meestal kan de meet vervangende persoon van je familie dit uitvoeren . Bron de televisie kanaal iqraa

Toegevoegd na 49 seconden:
Of het klopt kan k je nie met de volle 100%zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vader is een sji'iet, zijn broer(tje)s ook. Klopt het dat de wali (als ik, als soennie moslima zijnde, wil trouwen met een soenniet) ook een soenniet moet zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wilt trouwen met een soenniet doe dat . Of de wali klopt weet k echt nie. Ps vraag hierna by een moskee, k denk dat zij je beter kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal ik doen, hoopte alleen dat iemand op GV.nl het wist. Dankjewel voor je antwoord! +11