Ze zeggen wel eens dat je partner een tegenpool moet zijn voor een goede relatie. Is het onmogelijk om met je "eigen soort" de toekomst in te kunnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Stel dat je zo ingesteld bent dat je heel snel ruzie maakt, dan is het niet ideaal dat ook je partner zo is.

Stel dat je zo ingesteld bent dat je heel snel mensen kunt vergeven, dan is het wel ideaal dat ook je partner zo is... Je kan het dus van 2 kanten bekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Een relatie met een tegenpool is ook lastig :-) heb er zelf zo een relatie. Zelfde interesse kan ook goed werken. Waar je goed op moet letten is dat je ook af en toe je eigen ding moet doen zonder de ander. Bijv met een vriend(in) afspreken en eigen hobby's oid.
Je moet elkaar accepteren en vertrouwen en vertrouwen geven. Dan kan elke relatie werken. Wederzijds vertrouwen, respect en ook je eiven dingen kunnen doen naast hetgeen je samen doet.
Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat je niet dezelfde hobbies deelt is niet erg, zelfs wel goed.
dan heb je elkaar ook nog wat te vertellen.
maar over de belangrijke dingen in het leven moet je het wel eens zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat het per definitie niets met elkaar te maken hoeft te hebben en dat het om begrip gaat.

als je veel van elkaar verschilt kan je elkaar aanvullen, maar dit is niet mogelijk als je elkaar begrijpt en het een soort gefrustreerd en geforceerd rollen patroontje worden.

heb je veel raakvlakken kan dit zeker zijn voordelen hebben, maar dit hoeft natuurlijk niet.

begrip over en weer, vertrouwen, van gedachten kunnen wisselen, elkaar in de waarde laten, iemand niet willen veranderen en iets voor elkaar over hebben is m.i. nog de beste formule om een relatie te laten slagen.

en natuurlijk moet je raakvlakken hebben (al zouden het interesses zijn) maar de partner hoeft geen tegenovergestelde of een kopie te zijn om een relatie wel of niet te laten slagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bepaalde mensen kunnen dat wel anderen niet.. Duik eens in de astrologie !! Erg leerzaam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan , en dan kan het goed uitpakken of niet

In het begin als je nog helemaal in love bent , dan gaat het ook goed dan is het zeker fijn dat wat jij denkt hij /zij zegt dat is dan ook schattig , maar later in de relatie kan het irritanter worden (hoeft niet kans is zeker aanwezig) en als je dan gaat knallen dan knal je ook hard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit natuurlijk meer dan een aspect aan een mens.
Elk mens heeft tientallen (of meer) eigenschappen die hem of haar omschrijven.

Mijn persoonlijke theorie is dat partners voor een deel anders moeten zijn en voor een deel hetzelfde.
Zodat er dingen zijn die je kan delen en dingen waarin je elkaar kan aanvullen.
Mensen lijken soms tegenpolen totdat je ontdekt dat er ook genoeg dingen zijn waarin ze hetzelfde zijn. En ook andersom, lijken sommige mensen heel erg op elkaar aan de oppervlakte, totdat je ontdekt dat er genoeg dingen zijn waarin ze verschillen.

Maar je kan ook in verschillen een evenwicht vinden, een balans. Zo ben ik altijd onrustig en ga ik graag op reis, en mijn man niet.
Nu ben ik stewardess en ben ik voor mijn werk dus vaak weg. Hij blijft lekker thuis en als ik terug kom, zijn we blij elkaar weer te zien. Zo hebben wij een balans!

Dus mijn antwoord is: ik denk dat niemand in alles gelijk is, en dat je ook bij je 'eigen soort' genoeg verschillen kan vinden om het interessant te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal werkt dit toch niet. Het werkt het beste als je veel dingen gemeen hebt met je partner. Pas dan begrijp je mekaar veel beter, heb je dezelfde interesses en kun je echte maatjes zijn. Teveel verschillen werkt niet. Is onderzocht... En merk het zelf ook ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tegenpolen trekken elkaar aan. in sommige opzichten is dit positief.

echter is het fijn om een partner te hebben waarmee je het goed kan vinden.

wanneer je partner of jij elke keer het tegenovergestelde wilt doen ten opzichte van de ander. is dit naar mijn geval niet echt een goede basis voor een goede en gezonde relatie!!

echter mag je hier zelf je conclusie uittrekken!!

Toegevoegd na 3 minuten:
Ter aanvullig.

antwoord op u vraag is ja het is mogelijk!!!

zal echter wel een opgave zijn.
desondanks kan de ene onderdanig zijn en de andere dominant tegenpolen welke bijna niet zonder elkaar kunnen haha.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder een aantal raakvlakken is een goede relatie krijgen en houden..vele malen moeilijker dan wèl of niet elkaars tegenpool zijn.

Het beste is naar mijn mening, een zo groot mogelijk aantal innerlijke raakvlakken met daarbij een aantal aanvullingen van de ene partner bij de andere.

Tegenpolen als b.v. een rustige man ten opzichte van een drukke vrouw..dàt is doorgaans prima vol te houden..maar ook weer niet echt een noodzaak voor een goede relatie.

Als jij onder 'je eigen soort' verstaat iemand waarmee je innerlijk sterk overeenkomt...is dat gewoon de perfecte combinatie voor een gelukkig huwelijk.

Nochtans moet je er niet vanuit gaan dat het allemaal wel vanzelf zal gaan.

In een (goed) huwelijk moeten beide partners dagelijks en..zeker ook blijvend in elkaar blijven investeren..en ook hun liefde voeden...ook nog na vele jaren..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste: niets is onmogelijk, als je maar gemotiveerd bent om een goede relatie te krijgen en te houden.

Op sommige punten is het een voordeel om 'tegenpolen' te zijn. Bijvoorbeeld als de een verlegen is en de ander makkelijk met mensen omgaat.
Op andere punten is het juist een voordeel als je 'gelijksoortig' bent. Bijvoorbeeld waar het 'levensbeschouwing' (geloof e.d.) betreft. Daarover kun je het maar beter eens zijn, anders loop je steeds tegen een 'muur' van onbegrip op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is zo persoonlijk, als je op de bank wil blijven hangen kan het juist heel leuk en inspirerend zijn als je iemand tegen komt die je nieuwe dingen laat zien en ook laat genieten van dingen die je eerder nooit snel zou doen, en andersom natuurlijk.

maar het is, zoals ik al zei, zo persoonlijk, de een heeft het nodig om aangevuld te worden, de ander wil 'afgestoten' worden en hard to get spelen, het zijn allemaal trekjes uit je karakter en op den duur zul je vanzelf voelen wie er bij je past.

het gaat er, denk ik, om dat je je gewoon heel fijn voelt bij hem/haar en elkaar begrijpt. dan komt alles vanzelf goed. ;)