ik heb een relatie met mijn aanstaande man maar heb geen gevoelens meer voor hem hoe kan ik dit uitleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk weet je nog wel waarom je in het begin verliefd op hem werd en later van hem ging houden. Heeft hij die aantrekkelijke eigenschappen nog steeds?
Waarom besloot je met hem te trouwen? Dat kan soms ook zijn omdat de buitenwereld dat van je verwacht, of omdat je al een poos een relatie hebt en het een logische vervolgstap is. Soms trouwen mensen omdat ze kinderen willen of omdat het praktischer is om getrouwd te zijn.
Of mensen trouwen omdat ze niet alleen kunnen zijn.
Het kan ook zijn dat je nog wel van hem houdt, maar het
een ander gevoel is dan verliefdheid. En ik ken ook iemand die helemaal zenuwachtig werd nadat ze besloot te gaan trouwen en de relatie verbrak. In elk geval zou ik zeker mijn twijfels delen met mijn vriend , maar probeer er eerst eens achter te komen hoe het bij jou zit. Maak eventueel een lijstje met pluspunten en minpunten van je vriend, van gerouwd zijn met je vriend. Ook kun je nog proberen dat je elkaar een periode even niet ziet en spreekt en kijk of je hem dan mist en wat je precies mist?
Of je stelt het huwelijk even uit als dat nu even teveel stress geeft.
Weet je echt zeker dat het gevoel over is, dan heeft je vriend er recht op dat te weten. Dan kan hij verder met zijn leven .Sterkte met je zoektocht en de beslissing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Probeer je gevoel eerst voor jezelf eens goed te omschrijven, zo kun je dit ook beter aan hem uitleggen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eerlijk zijn, leg hem uit wat er mis is en zeg dat je geen gevoel meer voor hem hebt, als je getrouwd bent en het dan pas verteld, hebben jullie een groter probleem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je geen gevoelens meer hebt voor hem, zou ik er eerst nog maar eens goed over nadenken of je wel verder wil gaan met deze relatie.
het is ook niet eerlijk tegenover je aanstaande om dan toch met hem te trouwen.
alleen een vertrouwd/ vriendschappelijk gevoel lijkt me niet echt voldoende basis voor een langdurig huwelijk.
ik zou dus zeggen; ga een goed gesprek met hem aan om dit te bespreken. wees eerlijk. daar heeft hij ook recht op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga een ernstig gesprek aan met je vriend en maak hem duidelijk dat je niet meer zeker bent van je gevoelens en dat je twijfelt. Je gedachten zijn niet uitzonderlijk. Door de spanning rondom het huwelijk kan er een toename van irritatie en een gespannenheid optreden bij jullie beiden. Praat er over met hem!

Je gaat een spannende stap maken in je leven. Je hebt een bepaalde onzekerheid over deze beslissing en de betekenis ervan voor de invulling van je verdere leven. Daardoor ga je misschien gedrag vertonen (irritatie, ontwijken van intimiteit) dat ervoor zorgt dat je partner zich gaat afsluiten, met als gevolg dat de sfeer er niet beter op wordt. Je onzekerheden en twijfels zullen zo nog meer gevoed worden.

Wat je kan proberen is je richten op de intimiteit tussen jullie, de intimiteit in de breedste zin van het woord. Zoek contact op, fysiek maar ook verbaal, door bijvoorbeeld te vertellen over je zenuwen voor de dag of je spanning. Zo ontdek je misschien terug de man waar je verliefd op werd. Misschien heeft je aanstaande man ook wel onzekerheden en zenuwen. Gooi het onderwerp open! Als jullie erover kunnen praten neem je de druk weg en komt het misschien toch allemaal nog goed.