poeh hee. Das best pittig om op te antwoorden omdat je geen reden opgeeft waar het geluk van je vrienden nou eigenlijk op is gebaseerd.
Een logisch antwoord met betrekking daarop, kan dus heel verschillend gegeven worden.
Maar het kan ook zo zijn dat , het niet bepaald hun geluk is ,wat jou irriteert, maar meer de manier waarop ze jou dat kenbaar maken. door bijvoorbeeld super enthausiast met handen en voeten wilde gebaren maken.
Ze hebben dan in hun eentje vaak de hele bank nodig. Je irriteert je dan niet aan wat ze zeggen maar hoe ze t zeggen.
Het kan ook dat iemand tig keer in herhaling valt.
Dat je dat hele verhaal alweer tot in detail moet aanhoren.
Misschien heb je t niet in de gaten maar kan het onbewust toch mee spelen?
Mocht het echter niet zo zijn wat ik hierboven neer getypt heb, dan zul je het toch in de vorm van een bepaald karakter trekje in jezelf moeten zoeken.Denk hierbij aan een vorm van jaloezie, onzekerheid , of vermoeidheid (want ook door vermoeidheid kun je van t minste of geringste al ge irriteerd raken. niet alleen van een ander s geluk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
allemaal bedankt voor de uitgebreide antwoorden! Dit antwoord heeft me doen nadenken dat het waarschijnlijk ligt aan de manier hoe ze het zeggen.

Andere antwoorden (11)

Misschien komt de irritatie voort uit jaloezie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijk te beantwoorden als wij niet weten waar het over gaat.
Is het zo dat jouw vrienden allemaal een leuke relatie hebben en jij niet. Voel je je daardoor buiten gesloten?
Of gaat het er om dat zij meer verdienen dan jij?
Of voel je jezelf niet helemaal happy ?

Als dat niet zo is, dan is het voor jou goed, denk ik, om gewoon heel eerlijk te zijn naar je vrienden. Want je misgunt hun niet hun geluk, je wil alleen dat jouw vriendschap met hen niet verdwijnt. En dat is niet gek en niet heel raar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het echte vrienden zijn dan irriteer je je daar niet aan,dan zijn het oppervlakkige vrienden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is in elk geval erg jammer, als je dit soort gevoelens bij je zelf vaststelt, vooral omdat het je vrienden zijn, dus mensen waar je van houdt...

En als je eerlijk bent tegenover jezelf, zal je niet zozeer 'geïrriteerd' zijn, als wel gewoon jaloers, en nóém je dit alleen geírriteerd, omdat je zelf eigenlijk wel weet, dat jaloezie op het geluk van anderen je wel heel erg klein maakt in je eigen ogen.

Ik las onlangs iets heel verhelderends:

geluk is als een kaars, waar je 10.000 andere kaarsen mee aan kunt steken, zonder dat het vlammetje minder wordt.

Dus probeer je maar te koesteren aan de warmte en het geluk van je vrienden, en voel jezelf ook blijer, dat het zo goed met je vrienden gaat...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het echte vriende zijn is hun geluk ook een stukje geluk voor je zelf ii zelf kan echt mee genieten van iemands geluk
maar ook wel irriteren op de manier van het zou nou nooit
is bij mij geburen ik kan niet naar van die loterijen kijken waar ze 26.000.000 aan 1 persoon uit rijken maar dat komt dan ook door de irritatie dat je weet dat ze ook mischien wel 1000 gezinen zorgenlozer van het zelfde bedrag haden kunnen leven.
groetjes joop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze ermee te koop lopen kan ik me er wel iets bij voorstellen. Als men continu loopt op te scheppen over hoe goed ze het hebben dan zou ik me ook ergeren. Ik gun iedereen zijn geluk, maar blijf er asjeblieft niet constant over bezig.
Als je jaloers bent echter zou je iets aan je eigen instelling moeten proberen te veranderen. Jaloezie leidt tot vervreemding en dat wil je niet bij vrienden.
Alleen hoeven ze het geluksgevoel dat ze hebben niet aan iedereen op te dringen. Daardoor zou het kunnen gebeuren, dat je minder tevreden wordt met je eigen leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms kan iemand alleen nog maar daar over praten. Leuk voor hem of haar, maar vriendschap komt van twee kanten. En als jij er niet meer toe doet dan gaat dat knagen. Ook al ben je niet jaloers of in een mindere periode, vriendschap hoort zeker over de langere termijn in balans te zijn. Misschien is dat wat je irriteert. Wat dan ook probeer het eens (voorzichtig) bespreekbaar te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Beetje jaloezie
-Het komt je niet geloofwaardig over
-Je gunt het die gene niet
-Het is niet een hele goeie vriend

Ligt er een beetje aan je situatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij een speciale emotie ervaart wanneer je naar iemand anders kijkt, dan zegt dit meer iets over jezelf.
Jij hebt dit door en vandaar je vraag.

Geluk van anderen drukt jouw waarschijnlijk op een realiteit dat jij (op dat moment) minder gelukkig bent.
Jij bent dus eventjes (of wel langer) ongelukkig(er) en het is niet leuk om jezelf op deze realiteit te betrappen.

Het ongeluk is kennelijk weggestopt door je om te kunnen (over)leven. Maar zit nog wel aan de oppervlakte.
Of je bent erg competitiegericht en kan je er moeilijk tegen om te verliezen. Dat hij gelukkigER is, kan jij moeilijk verkroppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ligt het er te dik bovenop? Laten ze heel demonstratief zien, hoe gelukkig ze wel zijn?
Of misschien heb je het zelf (momenteel) wat minder getroffen en ben je je erg bewust van het contrast tussen hun en je eigen situatie.
Het kan ook nog, dat je vindt dat ze het eigenlijk niet zo verdiend hebben. Bijvoorbeeld omdat ze er maar een beetje op los lijken te leven en er niets voor hoeven te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zelf tevreden bent zeg je zoiets niet ! Dan is er de uitspraak : Ik kan heel goed de zon in het water zien schijnen , ook in andermans water ! Als het mij zelf maar goed gaat ,dan mag het die ander(en) ook goed gaan ( vrienden ). Dan praat je over jaloezie als je je soms hier aan irriteerd ! Zelf zeg ik altijd zo : Er zijn er heel veel die gaat het beter , maar NOG VEEL MEER DIE GAAT HET SLECHTER ! Zelf ben ik tevreden , en gun iedereen geluk .