Laat de mens er zich bemoeien en je kunt er zeker van zijn dat er brokken gaan ontstaan.
De natuur is 1000 keer beter in de selectie dan de mens. Kijk maar eens naar de Nederlandse tomaten, die zijn goed geselecteerd, maar er zit geen smaak meer aan.
Negatieve selectie is ok (dus inderdaad geen baby's met al te grote kwalen), maar positieve selectie zou een ramp betekenen voor de soort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
TEN POINTS OUT OF TEN ! :D

Andere antwoorden (1)

Als voordeel zou je bijvoorbeeld kunnen zien dat je embryo's waarvan vooraf vastgesteld kan worden dat ze een zeer grote kans hebben op jeugdige leeftijd te sterven, of op andere wijze een leven lang zwaar zullen lijden, zou kunnen weigeren, en dus de kans op een gezond kind groter wordt.

Als nadeel zou je bijvoorbeeld kunnen aanhalen dat, wanneer dit te rigoureus gebeurt, het mogelijk is dat er te weinig genetische variatie zal overblijven om de mens bestand te houden tegen nieuwe ziekten.