Hoe laat gaan jullie kinderen op bed? (15,12,8 jaar)

die van 15 moet om 6.30 opstaan om daarna naar school te fietsen (10 km)
van 12 jaar staat om 7.30 op.
en mijn jongste moet om 7.00 van bed i.v.m taxi.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn kind bepaald dat zelf. soms kruipt ze bij me s nachts maar soms gaat ze weer aan de wandel, of ze gaat ff naar buiten, ze heeft ook vaak honger s nachts en begint ze aan mn oor te likken , dan moet ik midden in de n8 eruit om dr te voeden...mijn kind heeft s'nachts alle vrijheid...o ja ..mn kind in mn kat... Toegevoegd op 10-06-2009 21:55:15
in=is

Antwoorden (9)

ikzelf ben 14 (zit in de derde) en ik moet om 21.30 naar boven, dan ga ik echter niet meteen slapen hoor! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn dochter van 15 gaat nu ook naar boven (beetje boos omdat ze het nu nog te vroeg vind), weet ook nooit dat ze gelijk gaat slapen, maar ze heeft geen tv en pc boven. dus of ze gaat nog wat huiswerk doen of een boek lezen
Ik ben nu 16 en zit in de 5e, maar ik mag zelf weten hoe laat ik op bed ga. Dit komt voornamelijk doordat ik vaak 's avonds nog bezig ben met school etc. Zodra mijn moeder denkt dat ik het te gek maak zegt ze er overigens wel wat van ;-). Doordeweeks ga ik vaak rond een uur of half 12 op bed, nog even lezen en slapen. Moe ben ik vrijwel nooit.

Mijn 10-jarige zusje gaat meestal kwart over 8 slapen.

Toegevoegd op 10-06-2009 21:47:42
Het verschilt trouwens wel. In een drukke proefwerkweek kan ik pas rond 2 uur gaan slapen, terwijl ik in de week daarna een paar avonden om 9/10 uur kan gaan om bij te slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn jongste van 9 gaat om half negen naar boven. Mijn middelste van 11 om 9 uur. Ze slapen ongeveer een uurtje later. Mijn oudste dochter (14) woont bij haar vader. Ik weet niet precies hoe laat ze naar bed gaat, maar ik vermoed half tien of tien uur.
De dochter van mijn vriend (11) gaat net als mijn jongste om half negen naar bed (ligt er vaak eerder in dat mijn jongste).
In het weekend gaan de drie (9,11 en 11) om tien uur naar boven.

Een en ander is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid slaap die ze nodig hebben en hoe laat ze naar school moeten. Mijn twee jongsten staan om 7 uur op terwijl de dochter van mijn vriend om half zeven eruit moet en mijn oudste om half zes al naast haar bed staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zoontje is 8 (bijna 9) en gaat iedere dag om 20:00 uur naar bed. Op vrijdag en zaterdag mag hij tot ca. 22:00 uur opblijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oudste van 12 (31/7 13) gaat om 22:00u en mijn jongste van 9 gaat om 20:30u.

In het weekend mogen ze iets langer opblijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op mijn 8e half negen op mijn twaalfde half tien en op mijn 15 half elf met uiteraard vaak uitzonderingen maar dit waren een beetje basis en het is een keer voorgekomen dat ik hevig protesteerde toen zeiden ze oke bepaal dan zelf maar hoelaat je naar bed gaat dat heb ik een paar dagen volgehouden en toen was ik het al zat (moe) en luisterde ik weer naar de bedtijden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger was het altijd na sesamstraat en dan elk jaar een uurtje erbij.

Nu ben ik 16 en ik moet elke ochtend vroeg mijn bed uit. Ik probeer om half 10 te gaan slapen maar dat lukt niet altijd vanwege mijn huiswerk of leuke dingen op televisie.

In het weekend ga ik wat later maar meestal bepaal ik zelf of ik moe ben of niet. Ik kan er niet zo goed tegen om heel erg laat naar bed te gaan omdat ik anders de volgende ochtend niet te harden ben.

Het verschilt heel erg per kind en hoe laat het kind uit bed moet. Leeftijd speelt ook een belangrijke rol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die van mij is 4. Als hij de volgende dag naar school moet gaat hij om 7 uur naar bed. Dan is het nog even een verhaaltje voorlezen en slapen maar. Meestal ligt hij daarna ook binnen 5 minuten te slapen. In het weekend gaat hij meestal rond 9 uur naar bed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verschilt per persoon. Ik ben 16 ik moet om 7.00 op (soms 8.00).. Ik ga meestal rond 12.00, half 1 naar bed, ik bepaal het grotendeels zelf, alleen begint m'n vader te zeuren als het echt heel laat wordt.. Ik zelf heb niet heel veel slaap nodig. maar mijn zusje (14 jaar) die heeft meer slaap nodig en gaat om 10 uur naar bed.