Ik ben uit huis gezet, wat moet ik nu doen (17)?

Ik ben uit huis gezet. Ik ben 17 jaar en kan niet bij vrienden of familie terecht, en heb amper geld. Wat moet ik nu doen? Ik heb ook gewoon nog school.

tinus1969
een jaar geleden
Door je ouders? Wil je vertellen waarom?
tinus1969
een jaar geleden
Waar slaap je vannacht?
HetGeitje
een jaar geleden
Ik weet nog niet waar ik moet slapen, dat is ook een beetje mijn vraag. De reden is dat we sws al vaak ruzie hebben en nu was de maat vol
Pieterke
een jaar geleden
Ik weet niet waar je woont maar grote steden hebben een nachtopvang.
Bloem1
een jaar geleden
Heb je inmiddels ergens geslapen?

Antwoorden (2)

Crisisdienst bellen
of terug naar huis en excuus maken
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Wat is het telefoonnummer van de crisisdienst?
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Officieel mag je als minderjarige niet uit huis gezet worden. Stel dat je thuis niet te handhaven zou zijn, dan nog moet gezorgd worden voor een andere plek. Voor het moment zeker een lastige situatie. Soms beter even wat afstand maar waar moet je heen? Weet niet of contact met school handig is. Met een leraar.
http://www.daklozenopvang.nl/uithuiszetting-minderjarig-of-meerderjarig-kind/
Je bent nog onder de 18. Je ouders hebben (nog) zorgplicht. Ze mogen je niet zomaar op straat zetten.
Toch vermoed ik dat er redenen zijn dat ze dat wél gedaan hebben. Je zet immers niet zomaar je kind op straat.
Probeer contact te zoeken met de wijkagent. Die kan bemiddelen zodat je wellicht weer thuis (of elders) kunt slapen , of contact leggen met organisaties als het Leger des Heils zodat je in elk geval vannacht een dak boven je hoofd hebt.