hoe vertel je je ouders dat je op kamers wilt gaan wonen?

ik ben er een beetje naar toe gegroeid geloof ik, maar vind het heel moeilijk om echt aan mijn ouders te vertellen dat ik op mezelf wil gaan wonen. ik wil een kamertje in dezelfde stad al waar ik nu woon (met m'n ouders). is dat niet gek?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik snap heel goed dat je heb moeilijk vind om belangrijke beslissingen aan je ouders te vertellen, omdat je hun mening (misschien onbewust) gewoon heel belangrijk vindt. Maar je kunt het gewoon zeggen, misschien terloops noemen, alsof het helemaal niets bijzonders is. Je ouders kunnen dan zelf beslissen of ze er erg naar doorvragen, als ze dat de moeite waard vinden. Maar waarschijnlijk zullen ze het leuk voor je vinden, en trots op je zijn dat je zo zelfstandig bent. Stiekem vinden ze het zeker moeilijk dat ze afstand van je moeten doen, maar je kunt natuurlijk niet eeuwig bij je ouders blijven wonen, en dat zullen ze zelf heus wel weten. Als je het al zeker weet, maak dat dan wel duidelijk aan je ouders, het is voor hen ook gewoon fijn te weten waar ze aan toe zijn. Waarschijnlijk zullen ze ook de boel eerst en beetje aanzien, als je nog geen concrete plannen hebt. Succes met vertellen!! Toegevoegd na 2 minuten: Het betekend trouwens helemaal niet dat je je niet goed voelt thuis, en dat je daarom weg wilt. Wees niet bang dat je ouders zich schuldig zullen voelen, waarschijnlijk kunnen ze het heel goed begrijpen, en misschien hadden ze zich al wel afgevraagd wanneer je weg zou gaan. Niet dat ze je vervelend vinden, maar vaak merken ouders aan hun kinderen wanneer ze eraan toe zijn, en als je er veel mee in je gedachten zit, dan zullen ze dat denk ik ook wel merken.

nee het is niet gek om in dezelfde stad op jezelf te willen gaan wonen . Ga voorjezelf alvast aan het rekenen /uitzoeken wat er zoal bij komt kijken aan kosten ,kun je je zelf onderhouden enzv . studie en een bij baan dan zal het net gaan . wanneer je een duidelijk overzichtelijke kostenplaatje hebt voorjezelf is sowieso altijd wenselijk . Daarmee laat je je zelfstandigheid zien Van ik kan voor mezelf zorgen . Het is mogelijk dat je ouders het nut de zin oid er niet van inzien ,of gaan zeggen je hebt hier toch alles en het is veel goedkoper bovendien .enzv . misschien moeten ze aan het idee wennen ,houd hier rekening mee en geef het de tijd . Je zou wanneer het nog nooit te sprake is geweest voorzichtig kunnen aangeven ,van ik denk er over om op kamers te gaan wonen,Met de vraag aan je ouders wat ze hiervan zullen vinden . Zo betrek je je ouders er ook in en overvalt het hun niet kunnen je ouders aan het idee wennen hun zegje ook doen. ik wens je succes ,

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100