ik zou wel eens willen weten wanneer je als vrouw nou kunt zien wannneer een man geinteressseerd in je is?!

Ik heb 2 jaar geleden een man leren kennen en tot vorige week waren we nog niet verder gekomen dan wat heen en weer gesms en af en toe eens een vage afspraak! We triggerden elkaar enorm, dat was wel duidelijk, maar het wou nooit goed doorzetten... Hij heeft me dus afgelopen keer eindelijk uitgenodigd om te komen eten en dat was eigenlijk wel heel leuk en gezellig! Hij zou me weer bellen...

Dat heeft hij dus 3 dagen later gedaan, met de vraag over een wederzijdse kennis belde hij me en of ik verder nog een leuke week had gehad?!

Het is ook niet zo dat hij het niet aandurft om me nog eens mee uit te vragen, want hij is het type ''echte man-man'' (haan) met een enorm groot ego! Stelt me meestal vrij directe vragen en lijkt niet bang te zijn voor de waarheid!

Mijn vraag is nu... Hoe stel ik me op? Ga ik gewoon zeggen wat ik voel of schrik je daar een man mee af? Of ga ik nog even afwachten en kijken wat er gebeurd? Hellup!!! Mannen vertel me alsjeblieft hoe jullie qua vrouwen in elkaar zitten!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ook benieuwd naar de reacties van de heren...

Antwoorden (14)

als vrouw zijnde zal ik het zo aanpakken:
gewoon nog een [aar keer afspreken en op een gegeven moment is er een moment dat voel je en dan zou ik me gevoels netjes en rustig op tafel gooien en kijken hoe hij reageert ook kwa lichaamstaal : wordt hij zenuwachtig? dat soort dingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me meer dat hij het vrijblijvend wil houden en niet wil binden, wat veel mannen hebben, zeker de haantjes-gedrag mannen. Ik denk dat het gewoon handig is recht doorzee te vragen wat hij wil. Jij hebt dan duidelijkheid en je bent gelijk duidelijk naar hem toe.

Eigenlijk moet je naar mijn idee jezelf ook de vraag stellen; is het voor jouw de overweging wanneer het zo doorgaat hiermee door te gaan of zoek je naar iets met een stevige basis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je niet moet gaan vertellen wat je voor hem voelt, maar nog even afwachten.
Dit lijkt me een man voor wie het doodgewoon is dat vrouwen zich tot hem aangetrokken voelen. Hij heeft ze voor het uitzoeken en zoekt de allerbeste qua looks en intelligentie. Jij moet je dus eigenlijk aan hem kwalificeren dat jij die persoon bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier heb je wel degelijk een punt! Uiterlijk is zeker belangrijk voor hem en daarbij moet er ook behoorlijk wat inhoud inzitten... Op zich is dat niet erg natuurlijk, maar ben met Ams eens dat het er is of niet!
citaat "We triggerden elkaar enorm, dat was wel duidelijk, maar het wou nooit goed doorzetten." Waar bestond dat overduidelijke triggeren dan uit ? Daar zeg je niets over.

In 2 jaar wat SMSjes en een vage afspraak + etentje is allemaal wat (waarschijnlijk bewust) vrijblijvend. Is de man in kwestie wel toe aan een (nieuwe) relatie ?

Ik zou niet meteen alle gevoelens op tafel gooien, niet zozeer omdat een man daar van schrikt (nou ja, beetje dan...), maar daar lijken de omstandigheden (nog) niet naar.

Wat je schetst is een vriendschap, het eten was "leuk en gezellig" en de contacten blijven enigzins formeel. Wat let je overigens om persoon in kwestie ZELF ook eens uit te nodigen om te komen eten ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We waren tegelijk aan het tikken.
Om de vrouwen voor te zijn:
"Wat zijn ze het weer met elkaar eens" ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben elkaar leren kennen toen ik net weer ''vrij'' was. Dat was 2 jaar geleden... Maar dat was net zo snel weer afgelopen als het begonnen was! Na een jaar heeft hij weer contact gezocht en begon hij mij op bepaalde manieren te testen (of ik tegen hem opgewassen was, hoe ik in het leven sta, bla bla bla) Kwam af en toe wel eens bij hem... Maar ergens deed ik blijkbaar niet helemaal hoe hij het graag wilde zien, want we zijn vorig jaar na een paar harde woorden uit elkaar gegaan (lees:hij ging weg) Een half jaar geleden begon hij weer contact te zoeken en dat is tot afgelopen etentje nog steeds bezig! Het triggeren bestaat vooral uit dat als hij iets over mij hoort, hij gelijk smsjes naar me stuurt en dan begint per foon het ''prikken'' tegen elkaar! Hard to get spelen van alle twee de kanten, dat soort dingen... Het eten afgelopen keer, was dus voor het eerst iets serieus en ook dat we voor het eerst eens echt serieus gingen praten over dingen! Hij heeft me ook wel gevraagd of ik verliefd op hem was (dat had hij gehoord) Maar stomme ik heeft hard to get gespeeld en alles ontkent! Als ik dus leuk en gezellig zeg, bedoelde ik zeker geen vriendschap, want die was en is er nog niet, daarvoor is er teveel spanning! Het is meer dat er nu eindelijk een opening ontstaan is, waarin we alletwee eens normaal deden tegen elkaar!
Afwachten lijkt me niet de manier,
als je echt wat voor hem voelt dan zou ik daar niet nog 2 jaar mee rond willen lopen. Dan liever en blauwtje.

Je weet nu 2 jaar van zijn bestaan af, maar ken je hem ook al een beetje? Vooral hoe hij in dit soort dingen naar andere vrouwen is. Hij kan wel een "haan" zijn, maar dat is vaak juist gedrag om echte gevoelens te vermijden. (bewust of onbewust) Ook kan je zo zijn gedrag vergelijken met hoe hij naar jouw toe is.

Je zegt dat jullie elkaar triggeren, hoe hij jouw triggert dat weet je, maar hoe jij hem..?

Wat je kan doen:
Hem uitnodigen voor een etentje (om de score gelijk te maken)
Als het weer leuk is en na een paar wijntjes (dat maakt het toch wat makkelijker) zeggen dat je hem best wel leuk vindt.
Het zou zo maar kunnen dat dat voor hem als een verrassing komt. (echt waar, wij kunnen ongelofelijk grote borden voor onze koppen hebben)
Het kan nu dus alle kanten op:
-Hij reageert afwijzend: op zoek naar de volgende, hopelijk hou je hem wel als goeie vriend.
-Het is voor hem een verrassing: het kan alle kanten op.
-Hij reageert gematigd positief: je kan er dan een schepje boven op doen, door te zeggen dat je hem eigenlijk wel iets meer vindt dan "best wel .."
-Hij reageert als een verliefde jongen hond: heb je condooms bij je? ;-)

ps. als ik je laatste vraag kon beantwoorden, dan had er nu een bestseller van mij bij de boekhandel gelegen en lag ik ergens op een mooi strand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb een reactie bij Compris gezet...
Ik zou wel willen weten !ja dat zouden wij mannen ook wel willen weten !zo makkelijk is het (gelukkig)niet .maar toch ,jij bent duidelijk onder de indruk van m ,jij bent duidelijlk getriggerd ! en hij ook wel ,waarom met dat telefoontje hunkerde hij om te horen of jij het wel gezelli vond met hem .zeker is hij niet echt ,(ik ben het met jack eens) ,ik ken hem niet maar dit soort mannen doet vaak heel stoer ,en durven wel directe vragen testellen als het hen zelf maar niet kwetsbaar maakt daar zijn ze heel bang voor .dus je moet echt zelf aan de slag ,stap voor stap m uit z'n tent lokken en vertrouwen geven .zo dat hij durft ,die held ! Want hij blijft er om heen draaien hopend dat jij een opening maakt . Waarom gaf jij m zelf geen sms'je na het etentje ,dat je het heel leuk vond Bla Bla daar hoopte hij misschien op .vandaar dat small talk telefoonje . Vind je het belangrijk?dan zul je zelf een( paar)openings zetten moeten doen .ik vond de tips van jack wel oke . Succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is wat ik zelf ook wel eens bedacht had, dat het eigenlijk maar een heel onzeker mannetje is met een hele grote mond! Maar toch... zelf aan de slag?! Pfieuw... En misschien had hij het idd wel leuk gevonden om een smsje van mij te krijgen, maar zelf ben ik ook een held op sokken, veel te bang om een blauwtje te lopen!
Ik neem aan dat je verliefd bent en van jouw kant af serieus geinteresseerd, in dat geval heb je denk ik 2 opties, en belangrijk is diegene te kiezen die bij die man past:

1e - je zegt eerlijk wat je vind,zegt dat je hem erg ziet zitten en het graag serieus aanpakt:
gevolg: of hij vind het zeer opwindend dat je initiatief neemt en gaat graag op je uitnodiging in.
of: hij wil zelf graag het haantje zijn en het is voor hem een beetje een dooddoener dat jij leading bent, de jacht is voorbij hij gaat weer verder kijken.

2e- je speelt "hard tot get", je blijft flirten maar laat in het midden of je hem daadwerkelijk als enige ziet en laat hem echt jagen op jou.
gevolg: óf hij denkt ,er zijn makkelijkere vogeltjes ik laat deze vliegen.
Of dit maakt je veel interessanter dan andere vrouwen die toch wel willen en hij gaat van jou echt werk maken.

heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk gewoon vragen nu, het is geen 2 weken maar al 2 jaar. Jacht had hij dan allang gemaakt en zo dit is zonde van je tijd zo. Dat in begin aftasten is ok maar nu nog?
Zeg gewoon eerlijk wat je voelt. of ik begrijp t verkeerd en jullie hebben nu pas kontakt of zo dan zou ik nog even afwachten maar na poos gewoon vragen.En volgens mij schrik je een man alleen maar af als hij niet echt t zelfde voelt je vraagt tenslotte niet of ie met je wilt trouwen.
Hij zal zich altijd gevleid voelen maar je weet dan wel waar je aan toe bent toch?
succes

Toegevoegd na 3 minuten:
En ik bedoel met vragen dus ook zeggen wat jij voelt en vragen hoe dat bij hem zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees wat "negatief" commentaar over deze man, alsof hij je 2 jaar aan het lijntje houdt. Ik ken ze ook, m-v relaties van mensen die er een paar jaar over doen om elkaar te leren kennen, om uit te zoeken wat ze voor elkaar voelen zonder dat daar een "playing hard to get" mentaliteit achter zit.
Nu kan het in een stroomversnelling raken, of niet. Het is aan jou om te onderzoeken of die haan niet alleen aan de buitenkant mooie veren heeft. Ik zou zeggen...pluk ns wat veertjes ;-)

Succes e/o plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij houd me zeker niet aan het lijntje! Wat ikzelf denk is dat ik op een bepaalde manier niet leef zoals hij het graag zou zien... Hij heeft ook wel eens gezged dat hij me vrij onrustig vind, maar met het etentje viel het hem alles mee hoe ik in elkaar zat!
Typische vrouw vraag hoe je t stelt haha
je houdt je meer bezig wat hij van jou vind dan wat jij van hem vind.
Dan is hij w.s jou ook heel erg aan het aftasten...
grote ego's kunnen heeeeel bang zijn voor afwijzing. En al zou je hem afschrikken.. wees gewoon duidelijk wat je wilt. Als hij dat niet is, dan moet je een voorzetje geven.
Niks te verliezen, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dacht ik ook. Als je op elkaar blijft wachten, dan zie je elkaar in de hemel.
Het kan ook zo zijn dat deze man jou heel erg leuk en gezellig vindt maar...een liefdesrelatie aangaan is héél wat anders. De chemie moet wel kloppen. Ik weet van mezelf dat ik verschillende mannen leuk en gezellig vind en een fijn en goed gesprek mee kan hebben. Maar ik zou niet een van die mannen als een eventuele liefdes-kandidaat willen zien. Maar zou de vriendschap met hun niet willen missen. Waarschijnlijk is dat bij de vriend van jou ook zo het geval. Een beetje flirten stelt dan niet zoveel voor. Zón vriendschap voegt veel toe en een goede vriendschap is héél waardevol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp je wel maar weet je, in het begin vaak als je al een paar afspraakjes hebt gehad, kun je tot de conclusie komen dat je toch niet genoeg om diegene geeft of niet verliefd bent. Dán kan er een fijne vriendschap ontstaan en als je duidelijk bent, kan ook die ander denken aan een prettige vriendscaap. Soms durft geen van beiden hier duidelijk over te zijn. Maar twéé jáár. Zo lang moet je toch niet onzeker gaan rondlopen lijkt mij.
Jannie, ik heb je reacties gelezen.
Het gaat volgens mij niet om 'aan een man iets kunnen zien', want daarbij gaat het meer om de eerste kennismaking. Jij zit al veel verder in dat proces. Je wilt eigenlijk meer duidelijkheid. Je schrijft dat hij eigenlijk heel onzeker is. Hij verbergt dan met machogedrag. Als jij dat gewoon als gedrag kunt zien en accepteren, is er niets aan de hand.
Hij zal waarschijnlijk een flinke behoefte aan bewondering hebben, meer nog dan andere mannen. Het is belangrijk, dat jij bewondering voor hem bij jezelf voelt. Vind je hem lekker en mooi, geestig, intelligent. Laat dat dan blijken.

Jou vraag gaat dus eigenlijk meer over, hoe je werkelijk met hem in contact komt.
Wees voorzichtig met hem, met zijn kleine hartje.
Als hij dat voelt, zal hij meer openheid durven tonen.

Allereerst is belangrijk, dat jijzelf bepaalt of je überhaupt wat met hem wil. Is hij een aanvulling op je leven? Zie je het wel zitten? Ruikt hij lekker? Zo ja, toon je verlangen!

Want, wat kan er mis gaan? Welk risico loop je nou heel?
Stel, je toont je verlangen, en hij neemt toch een ander. Is dat dan erg? Kun je die teleurstelling wel of niet aan? Ga je dood? Laat deze vraag eens goed tot je doordringen.

Mannen zijn emotioneel heel simpel. Wees dus (overdreven) duidelijk. Toon je verlangen, bewonder hem. En het komt goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als deze man echt diepere gevoelens voor je heeft zal hij dit uiteindelijk laten blijken. Vaak kun je heel veel opmaken uit oogcontact. Kijkt hij naar jou als jij niet kijkt..?!Dan is hij duidelijk geinterreseerd. Uit lichaamstaal kun je ook heel veel halen..Als hij je b.v veel aanraakt of erg met complimentjes strooit.
Onthoud; Mannen zijn jagers..
Mijn advies zou zijn: geef hem de kans om werk van jou te maken. Als hij jou echt ziet zitten dan zal hij moeite voor je doen. Dit soort mannen houdt er zeker niet van als je als een soort hondje achter hem aanloopt. Dan is de lol er gauw af.
Je zou hem natuurlijk ook jaloers kunnen maken met een andere man evtueel vriend ( of denkbeeldige vriend) en kijken hoe hij daarop reageert?
Ik zou mijn gevoelens in eerste instantie niet te snel blootleggen..De kans dat je een blauwtje loopt is groot, en tegelijkertijd verspeel je daarmee misschien ook wel de vriendschap. En de vraag is of je dat wilt en dat risico wilt nemen?!

Suc6!

Toegevoegd na 8 uur:
Hoi Jannie,
De reden dat ik je dit advies geef is omdat ik zelf voor enkele jaren geleden hetzelfde met een man heb meegemaakt. Onze kennismaking ontwikkelde zich al snel tot een goede vriendschap. Maar al gauw kwam ik tot de ontdekking dat ik diepere gevoelens voor hem begon te ontwikkelen. Ik geloof dat ik ook echt verliefd op hem was.. genoot van zijn aandacht en vooral aanwezigheid. Ook hij was heel direkt en van het mannelijke type.
Aangezien ik destijds zeker dacht te zijn van mijn zaak (dat deze gevoelens geheel wederzijds waren) heb ik destijds besloten om mijn ware gevoelens aan hem op te biechten.
Onze vriendschap heeft dit gelukkig overleefd..Maar ik kan je zeggen het pakte niet goed uit. Het gevoel was dus niet wederzijds.
Nu, ruim 6 jaar later ben ik nog steeds bevriend met hem en geniet ik nog evenveel; misschien nog wel meer van zijn aandacht en aanwezigheid als destijds.
We zijn toen echt in een diepe crisis terrecht gekomen. Hij was echt van plan om alle banden met mij te verbreken..Ik was toen werkelijk ten einde raad..Wilde hem niet verliezen..En heb hem dat toch kunnen doen inzien..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mannen zijn jagers, dat werd een jaar of 30 geleden ontdekt. Mannen gaan in een groep jagen op prooi, en nemen die mee naar huis. Vrouwen leefden gezellig in een groep. Van uit dit idee kan men mannelijkheid en vrouwelijkheid aardig verklaren.
Maar deze levenswijze werd niet goed begrepen.
Men ging denken dat mannen op vrouwen joegen. Dat is fout.
Ook in overdrachtelijke zin is het fout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit vind ik nou eens een interessant onderwerp! Ik snap dat er verschillende type mensen (lees:mannen) bestaan, maar ik heb ook het idee dat een man graag jaagt! Ik denk echt dat als je als vrouw op een man gaat zitten azen dat de interesse snel afneemt! Tuurlijk kun je als vrouw wel het initiatief nemen, maar niet als eerste... De man hoort volgens mij de eerste date te regelen en als het dan een tijdje loopt, dan kun je als vrouw eens een tegenvoorstel gaan doen! In mijn geval is het eigenlijk pas serieus na afgelopen etentje! Om dan gelijk mn gevoel erin te gooien lijkt me iets te voorbarig, maar dit is mijn idee erover! Graag hoor ik van de mannen hoe het werkelijk bij jullie zit?! En daarbij hang ik na 2 jaar nog steeds aan de hengel en aangezien hij niet van gisteren is, snapt hij heus wel dat ik daar niet bij hem zit omdat zn bank zo lekker zit! En in afgelopen 2 jaar is er ook wel het een en ander gezegd tussen ons en weet hij wel dat ik hem leuk vind en heeft me er afgelopen keer ook naar gevraagd of ik hem leuk vond! Het lijkt mij dat ik dan niet nu stappen ga ondernemen, maar even afwacht hoe hij erin staat!? En mijn idee hierover is dan dat als ik niets meer hoor, hij niet geinteresseerd genoeg is in mij, anders doe je wat! Maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd en denken mannen compleet anders dan ik het nu voorspiegel!
Een man kan geinteresseerd zijn in jou , gewoon voor vriendschap en verders niets ( zelden,maar komt voor ) , en een relatie in de zin van meer met jou . Zoals je hem beschrijft als een toch wel zeker iemand , denk ik wel dat hij meer wil als een gewone vriendschap . Ik denk dat hij op het punt relatie met jou , je niet durft te vragen ( een tekentje van zwakheid positief bedoeld ) maar het wel graag wil , en smachtend op jou vraag aan hem wacht . Mannen zijn denk ik iets zwakker in gevoelens tonen , dus help hem een handje , dan komt het wel goed , of je weet in ieder geval waar je aan toe bent . Zijn ogen moeten toch ook al boekdelen gesproken hebben , als hij meer wil met je . In ieder geval succes .