Moeilijk te antwoorden.
Er bestaan verschillende wijzen,van 3 kwartier een film kijken of een kwartier intensief naar een pacmannetje kijken.Het beeld stopt zodra de juiste hersengolven minder gestimuleerd worden.
Het had wel effect bij mij,maar wat tegenstond waren de kosten.Bij één instituut,waar ik goed resultaat had,betaalde ik 100 euro voor een half uur.
Ik schrijf nu,maar heb geen idee of het is wat je wil weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij hebben er nu 60 behandelingen opzitten van onze zoon,en we moeten toegeven dat het lang duurt maar toch wel resultaten kunnen zien,en dan met name het concentreren,leervermogen ed. hij krijgt de zengermethode, er zijn verschillende soorten nl. is wel kostbaar maar ja ,kinderen kosten nu eenmaal geld,succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor kinderen: kijk op onze Neurofeedback kinderpagina!

Indien u hinder ondervindt van klachten zoals aandachtsproblemen, hyperactiviteit, onrust of slaapproblemen dan kan dit u in
uw dagelijks leven behoorlijk in de weg staan. In veel gevallen wordt hiervoor medicatie voorgeschreven die soms jarenlang geslikt moeten worden. Deze medicijnen (zoals Ritalin, Strattera of Concerta) bestrijden wel de symptomen, maar pakken de bron van het probleem niet aan.

Normaal gesproken werken de diverse delen in onze hersenen goed samen. Klachten - zoals ADHD* - ontstaan omdat de hersenactiviteit niet in balans is. Neurofeedback pakt de klachten aan bij de bron en kan de afhankelijkheid van medicatie (zoals Ritalin, Concerta en Strattera) verminderen. De Neurofeedback training stelt u in staat zelf controle uit te oefenen op de activiteit in uw hersenen. Het helpt om grip op uw leven te krijgen, met een blijvend resultaat. Neurofeedback - ook wel EEG Biofeedback of Hersengolf therapie genoemd - is daarmee een effectieve behandelmethode voor mensen met ADHD en ADD. Deze Neurofeedback behandeling is beschikbaar in Nijmegen en Oosterhout .

ik heb geen ervaring er mee,maar wil je dit wel even vertellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze 'therapie'vorm is relatief jong. Van een blijvend resultaat (op langer termijn) tast men nog in het duister, cq is nog niet aangetoond.