Wat is het verschil tussen een uitkering op grond van art 7:629 BW of 29A ZW?

in beide gevallen gaat om ziekte ten gevolge van een zwangerschap. Dus ik snap niet wat het verschil is..

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Bij art. 7:629 bedraagt de loondoorbetaling 70% van het loon terwijl bij zwangerschap ex art. 29A het volledige dagloon wordt uitbetaald.
erotisi
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ah zo hartelijk dank voor uw antwoord. Dat is dus het verschil. Maar wanneer krijg je dan een uitkering op grond van art 7:629 BW en ziekte 29 A ZW?
Stel iemand kan niet werken ten gevolge van de zwangerschap. Wanneer is er sprake van 7:629/ 29 A ZW?