Kun je een vog(verklaring omtrent het gedrag) vaker gebruiken?

Ik heb een keer een aangevraagd. Daar staat dus wel de naam op van het bedrijf waar ik stage ging lopen. Kan ik die opnieuw inleveren bij een ander bedrijf, of moet ik telkens nieuwe aanvragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
19.5K

Antwoorden (6)

Je moet telkens een nieuwe aanvragen, zo'n verklaring is alléén geldig voor het doel waar je hem voor hebt aangevraagd, omdat ook alleen de informatie die relevant is voor dat doel gebruikt wordt voor die verklaring.

Als voorbeeld: als je een VOG aanvraagt als je voor een bedrijf gaat werken dat de bewaking van evenementen verzorgt, kan andere informatie relevant zijn dan wanneer het gaat om een baan waar je werkt met kinderen of te maken krijgt met gevoelige informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De VOG heeft geen vaste geldigheidsduur. Vaak is de verklaring onbeperkt geldig voor het doel van de aanvraag.
Wanneer je van baan verandert, is het mogelijk dat je werkgever verzoekt om een nieuwe aanvraag te doen. Het is ook mogelijk dat je om de zoveel jaar een nieuwe VOG moet overleggen.

Let wel! Er zijn verschillende soorten VOG.
Voor iemand op een administratie kantoor wordt de VOG op andere dingen getoetst dan voor een vrijwilliger op een kinderdagverblijf.. ik noem maar een zijstraat.

Maar zolang je hetzelfde type werk gaat doen en je baas geen eisen stelt aan de ouderdom van de verklaring dan kun je deze gewoon weer gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die kun je vaker gebruiken!
Ik heb er pas nog een van 3 jaar geleden bij mijn nieuwe werkgever ingeleverd!
Was geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het bedrijf niet significant anders is, volstaat je oude VOG wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ander bedrijf kan er een probleem van maken. Op de verklaring staat de naam van het bedrijf wwar je het voor hebt aangevraagd. Ga je voor een ander bedrijf werken dan kan de nieuwe werkgever er een probleem van maken. Dan moet je een nieuwe aanvragen en dat kost tegenwoordig € 30,05.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inprincipe is het niet toegestaan om een vog in te leveren die ouder is dan 2maanden. Naar mijn weten kan er tijdens inspecties gevraagd worden naar de vog