Mag een stel na de 2e keer geschieden zijn, weer opnieuw trouwen met elkaar, of zijn daar regels voor?

Ik ken een stel dat al eerder gescheiden was en opnieuw trouwden. Zij kwamen bij elkaar in hetzelfde huis. Daar kregen zij op een zekere dag met nieuwe buren te maken die hun wegtreiterde, de vrouw kon er niet meer tegen en ging weg waardoor er een nieuwe scheiding op hun pad kwam. De burenruzie werd zo gevaarlijk dat de vrouw voor zichzelf koos omdat er geen opzlossing in het vooruitzicht lag met deze naasten. Zij konden het huis ook niet zomaar verkopen om van deze buren af te komen.
De burenruzie is ontstaan doordat deze mensen een aggregaat in hun tuin plaatsten waardoor er geen woongenot voor de hele omgeving overbleef. Deze mensen, met hun aggregaat, hadden een conflict met het energiebedrijf en slaan zelfs deurwaarders in elkaar.
Omdat de vrouw uit wanhoop haar man ging bedreigen met scheiden, door dit burenconflict, is de ruzie uit het eerste huwelijk weer opgelaaid. De vrouw is van mening dat je moet scheiden om een uitkering te moeten kunnen ontvangen en dan allimentatie kan laten vorderen.
Ik hoop dat een van u mijn vraag kant beantwoorden.
Alvast bedankt,
D. Meijer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
4.1K

Het beste antwoord

Het later voor de derde keer weer met dezelfde partner trouwen, is niet verboden, tenminste ik kan hierover niets vinden en mij is daarover niets bekend.

Ik wil wel even waarschuwen voor de gedachte een uitkering te krijgen en alimentatie. Een uitkering krijg je n.l niet. In principe wordt de vrouw geacht te gaan werken. Zij wordt naar een reintegratiecursus gestuurd als ze er moeite mee heeft. De alimentatie wordt mede afhankelijk van haar verdiencapaciteit. De gemeente gaat heel lang door met het verplicht deelnemen aan deze cursussen. Terecht, want waarom zou de ene mens zijn hele leven moeten werken en de ander van een uitkering leven.
Waarom gaat ze nu al niet werken, dan heeft ze minder last van het aggregaat.

Ze moeten geen ruzie maken met elkaar, maar gezamenlijk energie steken in het volgende":

Wonen ze in een huurwoning, de woningbouwver. erop aanspreken dat ze geen ongestoord woongenot hebben.
De woningstichting moet daarvoor zorgen.

Is het een koopwoning, dan moet er een advocaat worden ingeschakeld. Zou ik bij een huurwoning ook doen.

Dit is geluidsoverlast.
Vreselijke toestand trouwens.

Dus geen ruzie: samen ten strijde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

een huwelijk wat ontbonden is geweest is als ontbonden verklaart
gaat het gescheiden stel weer trouwen mag dat zeker
er zijn meerdere gevallen bekend zelfs in de hollywood wereld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raar verhaal. Kennelijk een stel lullo's. in een lullo buurt. Als iemand een aggregaat in de tuin zet dan pik je dat toch niet als buurt. In het ergste geval gooi je wat suiker in de benzine als ze niet thuis zijn. Ik kan mij voorstellen, dat je weggepest wordt, maar dan ga je niet alleen ervandoor. Dan is er wat meer aan de hand.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hertrouwen met dezelfde partner komt overigens best vaak voor in Nederland. De Gemeente lacht, vanwege de leges.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hertrouwen
Verzoening / hertrouwen

Bij echtscheiding of ontbinding van het huwelijk na scheiding tafel en bed
Na echtscheiding of ontbinding van het huwelijk na scheiding tafel en bed kunnen vroegere echtgenoten met elkaar hertrouwen. Vroeger gold hiervoor een wachttermijn van een jaar, maar die is afgeschaft. Ook de beperking dat men eenmaal met elkaar kon trouwen is vervallen.
Wel herleven alle gevolgen van het huwelijk alsof er geen scheiding heeft plaatsgevonden. De geldigheid van tussentijds verrichte handelingen worden beoordeeld naar het tijdstip van de, indien de gescheiden echtgenoten met elkaar hertrouwen, handeling. Ook blijft het huwelijksgoederenregime ongewijzigd. Het is dus niet zo, dat echtgenoten die buiten gemeenschap van goederen waren gehuwd, nu automatisch in algehele gemeenschap huwen wanneer zij geen huwelijkse voorwaarden opstellen. Wil men een ander huwelijksgoederenregime, dan is er toestemming nodig van de rechtbank.
In principe herleeft het gezamenlijk gezag van de kinderen. Dit heeft wel enkele uitzonderingen. De echtgenoot voor wie het gezag niet herleeft kan de rechtbank verzoeken hem daarmee te belasten en dit verzoek wordt slechts afgewezen indien er grote vrees bestaat dat bij inwilliging de belangen van de kinderen zouden worden verwaarloosd.

Vragen over Echtscheiding | Sitemap | Privacy Policy | Links | Print deze pagina | Bookmark copyright © vragenoverechtscheiding.nl
Meer vragen? Breng ook eens een bezoek aan: Vragen over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er zijn regels voor hertrouwen. Je mag zo vaak hertrouwen als je wilt. Daarnaast herleven volgens art. 1:166 BW alle gevolgen van het huwelijk van rechtswege, alsof er geen echtscheiding had plaats gehad. De wet doet in dat geval dus net alsof er nooit een scheiding heeft plaatsgevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De staat heeft maar al te graag dat mensen huwen.

Dat geeft stabileit aan een land omdat mensen een verantwoordelijkheid ten opzichte van elkaar hebben.

En dus zal de overheid je geen stroobreedte in de weg liggen als je opnieuw wilt huwen. Zelfs niet als het voor de tiende of nog meer keer zou zijn.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag... zo vaak als je dat wilt. Maar hoe sterk is je relatie als je steeds uit elkaar gaat?