Geen probleem vwb wetgeving, je zou reacties kunnen krijgen van andere mensen.

De man uit Giessenburg die eea heel groot op zijn woning heeft geplaatst moet dit van de gemeente weghalen omdat het niet zou passen in het landschap en derhalve als een soort van "vervuiling"wordt gezien.

Op zich grappig want er heeft meer als een jaar een groot reclamedoek gehangen langs de A20 met een tekst erop "Jezus is liefde" en daar hoor je dan weer niemand over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Lijkt me geen probleem. Je mag ook van die visjes op de achterkant van je auto plakken. De bedoeling erachter is volgens mij gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij mag ik op mijn auto zetten wat ik wil.
Zeker zoiets positief als "jezus redt" , maar volgens mij ook: Jezus bestaat niet of god is dood.

Dat mag ik ook zetten op een poster voor mijn raam.

Natuurlijk, godslastering is verboden bij de wet.
Onder de "Overtredingen betreffende de openbare orde":

Artikel 429bis stelt een maand gevangenisstraf op het aan de openbare weg tonen van krenkende, godslasterlijke leuzen en afbeeldingen.

Maar wat lastering zal moeilijk aantoonbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh stond dat niet heel toevallig in de krant gisteren of vandaag?
Dat de boer dat op het dak van zijn huis had geschilderd?
Hij mocht het niet op zijn dak laten staan .Het moest verwijderd worden.
Maar ik ga ervan uit dat je die zelfde text wel in je auto of op je auto mag zetten/beschilderen/ bestickeren.
Want inprincipe is die text niet verboden.(althans ik heb er nooit van gehoord)
Ik vond het zelf ook meer dan belachelijk dat hij die text niet mocht laten staan. t Is tenslotte zijn eigen woning en zijn eigen grond gebied.
Dus ik zeg voor je huis nee en voor je auto ja.
Want in een auto valt zo iets een stuk minder op dan op een dak en dus is de kans dat het gezien wordt door een of andere pisvlek die kan gaan zeuren ook kleiner.
( als t gaat om een haken kruis is t weer een ander verhaal want die staat er om bekend dat ie verboden is) maar jezus redt pfffffffff boeie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt zeker naar analogie van die man die het op zijn dak heeft gezet. Dat staat er overigens al jaren en nu moet hij het weghalen.
Waarom is mij niet geheel duidelijk geworden. Er zijn erger dingen om op je dak te zetten.

Volgens mij verbiedt geen enkele wet het om het op je auto te zetten. Maar waarom zou je. Zet er zo n I love sticker op, van veilig verkeer. Het gaat er toch om dat je je naaste verkeersdeelnemer moet liefhebben. En Jezus heeft ons geleerd, om naar de zin van de dingen te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag u op de auto zetten, als u dat mooi vindt. Is niet bij wet verboden.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Is totaal geen probleem. Is een uiting van hoe jij je geloof belijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mag zolang het niet over de lampen of spiegels is en zolang het niet uitzichtbelemmerend is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat mag in principe. Het is waarschijnlijk wel zo dat indien de teksten een gevaar opleveren voor medeweggebruikers omdat deze bijvoorbeeld heel shockerend zijn zodat ze veel afleiden onder een verbod vallen, maar dit lijkt me niet zo snel aan de orde.

In het geval waarbij de man 'Jezus Redt' op zijn dak had geschreven is de gemeente van mening dat dit in strijd is met de nota van de welstandscommissie. Het ingrijpen van de gemeente is in dit geval op hele andere regels gebaseerd dan in het geval wanneer je 'Jezus redt' op je auto zou zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag je (van mij wel tenminste) Sterker nog van mij mag iedereen het doen.t Is toch te gek voor woorden dat een of andere zeikerd het kan verbieden om wat voor bullshit reden dan ook?!
Je leeft hier in een vrij land waar zelfs leden in de politiek streven naar de vrijheid van menings uiting. en als je dan notabene op je eigen huis en dak op je eigen grond een bepaalde text moet verwijderen omdat het ongepast zou zijn dan is dat in mijn ogen schandalig.
Dus als iedereen het nou gaat doen, het is tenslotte niet crimineel ,dan zouden ze t wel laten om daar over te gaan zitten zeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, volgens mij mag het wel. Er is hier ergens in Brabant ook een huis waar levensgroot ''Jezus Redt'' op het dak staat, een stickertje op je auto lijkt me dan ook geen probleem.