Voor wat dient kinderbijslag gebruikt te worden ?? MVG

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
ItisILeClerc
11 jaar geleden
dat is geheel aan de ouders om dat te bepalen

Het beste antwoord

"De kinderbijslag is een tegemoetkoming voor ouders en/of verzorgers in de kosten van opvoeding en verzorging van kinderen."

Dat is het enige wat de overheid zegt. Als ouder heb je vervolgens zelf de vrijheid te doen met de kinderbijslag wat je wilt. Er wordt niet gecontroleerd op wat je er mee doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lol

Andere antwoorden (1)

het is officieel bedoelt om te besteden aan het 'onderhouden' van de kinderen. Dagelijkse verzorging, scholing, kleding maar kan ook voor zakgeld of spaargeld voor het kind gebruikt worden.
Natuurlijk gaat het bij de meeste mensen op de algemene hoop dus of het bedrag ook 100% aan de kinderen opgaat is de vraag.

Toegevoegd na 2 minuten:
mocht het kind opgenomen worden in een instelling oid kan je (tijdelijk) het recht op kinderbijslag ontnomen worden