Zou het wettelijk toegestaan zijn om stickers te verkopen, waarmee je een verkiezingsposter kan veranderen?

Bijvoorbeeld: stickers in de vorm van een hoofddoekje, oogbalkje of hitlersnorretje, om de verkiezingsposter van Geert Wilders te 'pimpen'..
(dit idee is meer uit baldadigheid dan uit politieke overtuiging ontstaan, overigens)
Zouden zulke stickers verkocht en/of gebruikt mogen worden?

Toegevoegd na 42 minuten:
Waarbij duidelijk op de verpakking staat, voor welke poster de stickers bedoeld zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2.4K

Het beste antwoord

De toevoeging aan je vraag maakt het verboden, als 't klopt (zoals anderen zeggen) dat 't verboden is reclame te bekladden.
Je mag ook niet bij messen zetten dat je ze kan gebruiken om mensen te vermoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, dat is wettelijk niet toegestaan. Het bekliederen/beschadigen van reclame meteriaal is niet toegestaan. Kan zo snel niet de exact wetgeving hiervan vinden. Misscihen dat ik na een goede nachtrust dit nog een voor je kan uitzoeken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel je mag ook keukenmessen verkopen waar je iemand mee dood kunt steken. Het feit dat je met iets een onwettige daad kunt verrichten is niet een criterium het verkopen ervan te verbieden. Je kunt ook gewoon zeggen is het verboden stickers te verkopen, nee. Bovendien kun je met elke sticker iets veranderen door hem ergens op te plakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan nog niet stemmen wegens een punten tekort, maar met deze reactie ben ik het helemaal eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De toeevoeging maakt nog steeds niet dat je geen stickers mag verkopen. Dit zu opgevat kunnen worden als iemand aanzetten tot het plegen van een strafbaar feit en dat mag nou net weer niet.
De verkoop van de stickers is toegestaan. Het bekladden van de posters is verboden.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Het is niet toegestaan iets te vernielen. Vraag is waarom je dat zou willen. Er zijn veel betere wegen om je ongenoegen kenbaar te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat mag niet en erg dom. Je verlaagd je op die manier tot het niveau van zijn aanhang.