Is je eigen kind knuffelen pedofilie?

Ik heb een zoontje van 8 jaar die een aan een extreme vorm van angstaanvallen lijdt. Hij is ook deels autistisch. De specialisten zeggen dat veel affectie belangrijk is voor hem en hij komt altijd tot rust als ik hem knuffel of vertroetel. Vaak krijgt hij ook angstaanvallen in het openbaar op café of andere publieke plek, maar dan zijn er soms mensen die commentaar geven als ik mijn kind heel de tijd knuffel. Heb al verwijten naar mijn hoofd gekregen van "hey pedo" en zelfs als ik dan uitleg waarom ik hem knuffel bezien ze me zwart. Je eigen kind knuffelen is dat een vorm van pedofilie?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
ronron1212
7 jaar geleden
Je eigen kind knuffelen is toch geen pedofilie. Ik weet niet hoe jij knuffelt maar knuffelen is je armen om je kind heen .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zolang het niet van seksuele aard is, dan lijkt het mij geen pedofilie. Je kind heeft nou eenmaal een ander soort verzorging nodig dan niet-autistische kinderen.
Mensen hebben vaak snel hun oordeel klaar, zonder het verhaal te (willen) weten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het probleem is dat sommige andere mensen dat niet begrijpen. Zoals ik al eerder zei zijn er mensen die gewoon puur tegen mij pedo zeggen op zo'n moment en als ik het ze dan uitleg lachen ze mijn woorden weg.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb mijn kinderen ook veel geknuffeld, dat heeft niets met seksualiteit te maken, maar met het uiten van liefde naar je zoon. Ga ermee door, totdat hij zelf aangeeft dit niet meer prettig te vinden. Aandacht en liefde is het mooiste wat je je kind mee kunt geven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zal er gerust mee doorgaan, maar ik wilde gewoon even zeker weten of ik niets onwettig deed. Tegenwoordig moet je voor alles opletten want mensen roddelen er maar op los en hebben steeds meer vooroordelen dan vroeger. Het spijtige is dat veel roddels en vooroordelen door sommigen mensen op de wereld gesteund wordt. Ik zal zeker mijn kindje blijven knuffelen, de liefde dat ik hem kan geven als ik er voor hem kan zijn is gewoon een super gevoel voor hem en mezelf, hij kijkt fel naar me op. Voor hem is affectie van mij heel belangrijk omdat mijn vriendin (zijn moeder) enkele jaren terug gestorven is en de grootouders van mijn vriendin haar kant zijn er ook niet meer.
ItisILeClerc
7 jaar geleden
'Hé pedo' is natuurlijk als grap bedoeld. Het feit dat je er serieus op ingaat geeft alleen maar aanleiding tot nog meer hilariteit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
We hebben het over gewoon knuffelen? Armen om je kind heen, kind op schoot, wrijven of zachtjes kloppen op de rug, kusjes op het voorhoofd of de kruin? Gewoon elkaar vasthouden, waarbij je allebei gekleed bent en je je handen niet in de broek (die van je kind of van jezelf) hebt? (Niet dat je je kind niet zou mogen knuffelen als het net uit bad komt of zoiets, maar ik schets even een beeld van hoe de meeste ouders knuffelen) Doodnormaal knuffelen: armen om de schouders, kind lekker met hoofdje laten rusten tegen jouw buik aan, gewoon genieten van elkaars warmte en aanraking? Zonder enige seksuele bedoeling of bijgedachte? Neuh, dat heet gewoon ouderliefde. En maak je geen zorgen: op de dag dat dat verboden wordt, houdt de wereld op te bestaan. Triest dat zoiets normaals en moois zo lelijk gemaakt wordt. En als je éénmaal een bepaalde indruk oproept bij mensen, kom je er ook niet zomaar weer vanaf. Je zult het maar naar je hoofd krijgen en daarmee zelfs aan jezelf gaan twijfelen.. Ik heb geloof ik niet echt wijsheid voor je, maar blijf asjeblieft gewoon knuffelen.

Antwoorden (1)

nee, knuffelen met uw eigen kinderen is joust goed voor de band tussen u en uw kind.

als u dat wat meer over wilt weten, klik dan op dit linkje: https://www.jmouders.nl/ouders/opvoedstijlen/knuffelen-en-lichamelijke-affectie/waarom-knuffelen-zo-belangrijk-is