Een bedrijf voldoet niet aan de toezegging v.w.b. het tijdig terugstorten van geld. Kan ik hier iets tegen doen?

Ik heb een bestelling gedaan bij bedrijf X. Het product wat ik hier heb gekocht, heb ik teruggebracht binnen de geldende termijn van 14 dagen bij dit bedrijf. Via mailcontact liet het bedrijf weten het geld binnen 3-5 werkdagen terug te storten. Deze termijn is echter overschreden. Kan ik hier iets tegen doen, of heeft het bedrijf het recht om alle tijd te nemen dit geld terug te storten?

NB. Het gaat inmiddels om een overschrijding van meerdere dagen. Het bedrijf geeft aan dat de betaling niet was doorgegeven aan de boekhouding. Als ik als klant echter enkele dagen te laat betaal, kom ik daar toch ook niet mee weg...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De verkoper moet alles wat je betaald hebt binnen veertien dagen terugbetalen. Dus hij heeft nog de tijd. Toegevoegd na 28 minuten: Veel webwinkels houden zich hier overigens niet aan. De Consumentenbond bestelde bij 211 webwinkels producten en stuurde die binnen twee weken terug. Van deze webwinkels stortte 31% het geld te laat terug en hiervan maakten 15 winkels helemaal niets over. Kleinere webwinkels gaan vaak de fout in, zoals Klauterkabouter.nl dat er maar liefst 86 dagen over deed om het geld terug te storten. Maar ook grote ketens verzaken, zoals electronicaketen Redcoon (61 dagen) en kledingwinkel Bonprix (57 dagen).

Bronnen:
https://www.consumentenbond.nl/actueel/nie...
https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100