Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er met fotoalbums bij afhandeling van een erfenis waarbij alleen schulden overblijven?

Ik heb eens gehoord dat deze dan vernietigd worden.

Als ik voor het overlijden van mijn ouders deze inscan ben ik dan ook verplicht om de kopieen te wissen omdat het auteursrecht toebehoort aan de bank?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, want jij mag nu alles met die foto's doen wat je wilt met toestemming van je ouders. Het gaat ook niet om auteursrecht maar om verkoopwaarde.

Volgens mij valt het ook wel mee met dat vernietigen, je mag je inderdaad niet gedragen als erfgenaam door spullen mee te nemen uit het huis zolang je de erfenis niet aanvaard hebt of zolang je hem beneficiair aanvaard maar je zult er niet op aangekeken worden als je een enkel fotoalbum meeneemt (geen verkoopwaarde).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je ouders je voor hun dood jou de fotoalbums schenken zijn ze gewoon van jou. Dus als ze nu nog in leven zijn en je weet al dat de beste keus is om de erfenis te verwerpen kan je de dingen met emotionele waarden meenemen. Daarnaast de notaris die bij overlijden de inventaris opmaakt weet echtniet of je foto,s had of een ring van je grootmoeder enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding