Waarom wordt het rookverbod op perrons niet meer gehandhaafd?

Toen het rookverbod op overdekte perrons nog nieuw was, werd het gehandhaafd. Er werd regelmatig omgeroepen dat je alleen mocht roken bij de rookpalen. Mensen die toch elders roken, werden daarop aangesproken.

De laatste maanden is het een uitzondering als er /niet/ wordt gerookt op het perron.

Waarom heeft de NS (of is dat ProRail?) besloten, het rookverbod niet meer te handhaven?

Cryofiel
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Zou het kunnen zijn dat dit per plaats verschillend kan zijn. Bij ons letten ze er nog op, maar moet er wel bij zeggen dat wij een klein station hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Alles wat nieuw is,is belangrijk. Later verflauwt de interesse en komt er weer iets anders voor in de plaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou het kunnen zijn dat men zo langzamerhand de onzin en betutteligheid van deze flauwe regel heeft ingezien, en daarom de regels wat minder streng in aht neemt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is typische Nederlands. Met veel bombarie een maatregel invoeren, even streng op controleren, en vervolgens gedogen en overgaan tot de orde van de dag omdat men erachterkomt dat handhaven geld kost...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik reis bijna nooit met de trein maar als ik dat een keer wel doe dan lap deze regel gewoon aan mijn laars, je waait kompleet uit je jas en men vind dat ik er niet mag roken, alleen maar omdat er een dak boven me is. Ik rook nergens meer binnen, maar op een semi open perron vind ik belachelijk. En kom niet aan met dat het stinkt, op een regenachtige dag stinkt het in de trein. Er lopen verschrikkelijk veel mensen rond met allerlei stinkende luchtjes op en daar hebben we geen wetten voor (gelukkig maar) kortom ik vind het een flut wet en behandel die ook zo.