Mag je tapijtjes en dekbedden uitkloppen uit het raam?

Mag je tapijtjes, dekbedden etc. uitkloppen uit het raam? Er zijn geen balkons, dus de buren hangen en kloppen het uit vanuit het raam. Is dit overlast of mag het? Stel er valt beetje stof of kruimels naar beneden.

een jaar geleden
in: Wetgeving
3.9K
TurfGraver
een jaar geleden
War is de overlast dan?
melis98
een jaar geleden
Het gaat om een appartementcomplex, met meerdere verdiepingen. Dus mijn vraag is of het uitkloppen geen overlast is, voor de bewoners op lagere etages.
Pieterke
een jaar geleden
Vroeger mocht dat in sommige gemeentes alleen maar tussen bepaalde tijdstippen. Voor zover ik weet is deze verordening overal geschrapt.
Maar een beetje kruimels of wat stof geeft toch geen overlast? Ik zou me daar niet druk over maken.
Inekez1
een jaar geleden
Mijn vader is allergisch voor katten. Hij had bovenburen die dagelijks voor ze naar bed gingen dekentjes en kleedjes stonden uit te schudden uit het raam, boven zijn openstaande slaapkamerraam. Afhankelijk van de wind, kwamen de kattenharen dan door zijn openstaande raam naar binnen. Een vriendelijk gesprekje met de bovenburen heeft het probleem opgelost. Geen idee waar of wanneer die buren nu hun dekentjes uitkloppen, maar in elk geval niet meer uit dat raam.

Antwoorden (1)

Dat is afhankelijk per locatie. Als je huurt kan er een verbod zijn vanuit de verhuurder dit staat dan in je huurcontract. Heb je gekocht dan moet je de statuten van de vve erop nalezen. Als er niets over in staat dan mag het.

Onderstaand is een voorbeeld van hoe het omschreven staat als het niet mag.
https://www.hurenoverloon.nl/huurders/nieuwe-huurders/huisregels-etagewoningen
een jaar geleden