Een Engelse vriendin van mij komt naar Amsterdam met haar dochter van 16. Zouden zij samen naar een disco kunnen gaan of wordt de dochter geweigerd?

Volgens mij hanteren alle disco's en clubs een minimumleeftijd van 18 jaar, maar mag een tiener onder begeleiding van een volwassene wel naar binnen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, lijkt me niet he ;) anders kan iedereen met een oudere alsnog de club in, ofterwijl heeft de leeftijdsgrens van 18+ geen nut. Wat je wel kunt doen is haar leuk opmaken, dan ziet ze er ouder uit en vragen ze misschien nergens om ;)

Geen enkel probleem, de minimumleeftijd voor de disco (zonder chaperonne) is namelijk 16 jaar!

We maken in Nederlandse horeca gelegenheden geen onderscheid van afkomst; of het nou een 16 jarige Engelsman is, een 16 jarige Italiaan of een 16 jarige Nederlander. Wel kan er geweigerd worden op leeftijd en dit verschilt per discotheek / kroeg. Vanaf je 16e levensjaar is het betreden van een horeca gelegenheid toegestaan zonder ouders of verzorgers. De meest voorkomende leeftijdseisen voor horeca zijn: 16+, 18+ en 21+

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100