Een Engelse vriendin van mij komt naar Amsterdam met haar dochter van 16. Zouden zij samen naar een disco kunnen gaan of wordt de dochter geweigerd?

Volgens mij hanteren alle disco's en clubs een minimumleeftijd van 18 jaar, maar mag een tiener onder begeleiding van een volwassene wel naar binnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jullie Badr Hadri en zijn kornuiten maar niet ontmoeten ;)

Het beste antwoord

Nee, lijkt me niet he ;) anders kan iedereen met een oudere alsnog de club in, ofterwijl heeft de leeftijdsgrens van 18+ geen nut. Wat je wel kunt doen is haar leuk opmaken, dan ziet ze er ouder uit en vragen ze misschien nergens om ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
ofterwijl? Dat lijkt een combinatie van terwijl en oftewel. Wat gebruikt een iPhone voor vreemde woordenlijst? In de spellingscontrole van Firefox is het rood!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is geen spellingscontrole ;) dat is hoe ik het het wil typen. En bovendien heb ik niet geantwoord om mijn spelling te laten controleren.

Andere antwoorden (2)

Geen enkel probleem, de minimumleeftijd voor de disco (zonder chaperonne) is namelijk 16 jaar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, niet in Amsterdam. De meeste discotheken en clubs hanteren een minimumleeftijd van 21 jaar en sommige van 18 jaar.
We maken in Nederlandse horeca gelegenheden geen onderscheid van afkomst; of het nou een 16 jarige Engelsman is, een 16 jarige Italiaan of een 16 jarige Nederlander. Wel kan er geweigerd worden op leeftijd en dit verschilt per discotheek / kroeg. Vanaf je 16e levensjaar is het betreden van een horeca gelegenheid toegestaan zonder ouders of verzorgers. De meest voorkomende leeftijdseisen voor horeca zijn: 16+, 18+ en 21+
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat niet om het Engelse, dat is alleen om de situatie te verduidelijken. Mijn vraag is: mag een 16 jarige onder begeleiding van een volwassene toch naar binnen als ergens de minimumleeftijd grens 18 is?