Wat is de maximale straf voor een 16 jarige voor het versturen naar kinderporno naar een docent?

Zie vraag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoop levenslang...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kinderporno sturen naar je docent gaat ver. Ben benieuwd naar het kind zijn/haar motieven en ik zelf zal niet gelijk kijken naar de straf, dat komt later... 1.) Waar ik mij meer zorgen over zou maken is waarom het kind kinderporno stuurt naar de docent? Gaat het dan om pesten of is er misschien meer aan de hand? (probeer dit te achterhalen)
Kinderen doen namelijk niet zomaar iets. 2.) Daarna zou ik kijken naar het kind zelf. Is dit de eerste keer dat het zoiets doet?
Als het kind regelmatig gedrag heeft dat niet hoort zal ik zelf de straf hoger maken dan wanneer dit het eerste incident is.
En in gesprek gaan met het kind want is het bewust van het gene dat hij gedaan heeft. 3.) Wat ik wel eens doe in mijn werk met kinderen met onbehoorlijk gedrag is in gesprek gaan over de straf. Wat vinden zij een gepaste straf en wat vind jij gepast?
Tip: Laat het kind eerst met de straf komen en daarna jij. Als het redelijk is waar het kind mee komt kun je hem complimenteren en sta je samen achter de straf.
Wanneer het kind heel laag in zet (bijvoorbeeld 1 dag binnen blijven na school) dan kun jij zeggen ''dat vind ik een goede straf van jou maar 1 dag is te weinig, ik ga voor 2 weken''. Dan gaat het kind protesteren en zeg je ''nou vooruit, omdat ik het een goede straf vind van jou en het fijn vind dat we hier open over praten, 1 week binnen blijven''.
Eind goed, al goed... (meestal dan) Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind om mijn vraag heel erg flauw. Hij heeft verder nog nooit iets misdaan en het gaat echt niet om pesten. Meer als een niet leuk geintje. Tegen degene die deze reacties geschreven hebben wil ik zeg: denk ff na! Ik word van deze reacties echt boos.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo, Ja helaas reageren sommige mensen niet op een normale manier. Ik vind het heel moeilijk om met een straf te komen en ik kan begrijpen dat u dat ook vind.
U schrijft dat het om een flauw geintje gaat. En dat hij niet eerder zoiets gedaan heeft. Is de jongen zich bewust van het gene dat hij gedaan heeft? En is het bij hem duidelijk dat dit geen leuke geintjes zijn? Hoe reageerde de school? De docent? Wat zijn voor hem de gevolgen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is nu geschorst voor 2 dagen en verder weten wij nog niet wat er verder gaat gebeuren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okey, dus even afwachten wat betreft school. Wat vind u zelf een gepast straf?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind dat daar een behoorlijke straf op mag staan. Kinderporno in bezit hebben is strafbaar, ook voor een 16-jarige. Als leraar zou ik een goed gesprek met die jongen hebben.
Eventueel de politie inschakelen. Als je als 16-jarige nog niet weet dat zulke "geintjes" in de hedendaagse tijd niet kunnen dan moet ie maar aan den lijve ondervinden dat het niet kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer er dan meteen achter te komen waar hij de kinderporno weg heeft. Evt tegen straf vermindering, zodat je t kunt melden bij de politie oid
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom kinderporno? Ten eerste dat je dat opzoekt of in je bezit hebt is hoogst merkwaardig. Daarnaastmoet je ook serieus opzoek in jezelf waarom je dit doet? Waarom stuur je iets wat strafbaar is door? Het is erg genoeg dat kinderporno bestaat en dan ook nog een geintje voor je eigen plezier eruit halen? Dat mensen hier niet normaal op reageren is logisch. Je maakt niet alleen misbruik van kinderporno maak ook van je leraar. Al is het je eerste keer het blijft een grens te ver. Ze kunnen je straffen voor in het bezit hebben van kinderporno en dat verspreiden. Je had na kunnen denken over de consequenties.Je was toen een echte vent om het te versturen dus nu zal jij je straf moeten aanvaarden. Wat je nog lelijk kan komen te staan met een strafblad met een zedendelict.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wierdsmits, jij schrijft " Ik word van deze reacties echt boos "
Maar wat voor reactie's verwacht jij dan bij zo'n vraag ?
Van zo'n vraag word ik misselijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@wimuitdelft het is niet zozeer dat het met deze vraag heeft te maken. Het is meer dat is reacties zoals dit krijg: ik hoop dat deze persoon word doodgebeten door dolle honden en dat zijn lijf vervolgens wegrot. (Deze reactie is overgens al verwijderd) en jij vind dit normaal? Dat denk ik dat je even bij jezelf moet nadenken wat er precies staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wilde zeggen dat kinderporno niet alleen kleine meisjes zijn zoals iedereen denkt. Ook gewoon meisjes van 17 die zichzelf half naakt op de foto zetten. Dit is ook kinderporno. En porno is niet altijd sex. Naaktfoto's zijn ook kinderporno

Antwoorden (1)

Om maar te antwoorden op de vraag in plaats van de betreffende persoon te veroordelen.

De hoogte van de maximumstraf voor het bezit van kinderporno is vier jaar gevangenisstraf of een geldboete van de vijfde categorie (78.000 euro).

Nu zal het niet zo'n vaart lopen dat een 16-jarige dit krijgt. Dit is meer voor professionele verkopers en distributeurs.