Van wie is de zee?

Wie is de baas van de zee/oceaan? Zijn er regels dan wel wetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
5.7K

Het beste antwoord

Tot 10 km uit de kust hoort bij het aangrenzende land. Na 10 km uit de kust is de zee van niemand. Als er dan bijvoorbeeld een misdrijf word gepleegd krijg je te maken met het zogenaamde vlagbeginsel. Dat wil zeggen onder welke vlag een schip vaart. Als men onder de Nederlandse vlag vaart en er word op dat schip een moord gepleegd, is de Nederlandse strafbepaling van toepassing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn geen wetten, et is alleen wel zo dat de grens van een land niet alleen op het land geld, op zee is dit precies hetzelfde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zeëen zijn verdeeld in stukken voor de landen die eraan grenzen.