wie staat er in zin recht als een webshop het product verkeerd heeft omschreven?

Ik heb pas een ketting + armband besteld, althans dit stond in de beschrijving.
Maar heb alleen de ketting ontvangen...
Daarom een mailtje gestuurd en kreeg al snel een mail terug met daarin excuses (ze had een foutje gemaakt in de omschrijving)
Heb ik wel/geen recht op de armband?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Jij staat absoluut in je recht. Er is echter een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Je zult moeten aan tonen dat de omschrijving niet klopte ( wat met het antwoord van hen nog wel zal lukken) en je zult je recht moeten afdwingen. Advocaat en rechtzaak is zinloos als het om een relatief klein bedrag gaat, dus je zult een beetje moeten dreigen met slechte beoordelingen e.d. op het internet. Als ze daar ongevoelig voor zijn kan je het maar beter vergeten en je verlies nemen. Mochten het wel degelijk dure sieraden zijn dan kan je altijd nog een civiele procedure starten maar dan moet het wel echt waardevol zijn; anders wegen de baten niet op tegen de kosten.