260 euro boete omdat ik op een kruis stond geparkeerd?

toen ik weer bij mn auto kwam stond er een agent die beweerde dat het mij 260 euro ging kosten. hij heeft verder geen parkeerboete uitgeschreven en ik heb na een paar weken nog steeds niks bij de post. ik hoor van iedereen dat het nooit zo hoog kan zijn...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3.1K

Antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me een behoorlijk overdreven bedrag zeg.... voor fout parkeren krijg je eigenlijk altijd 60 euro, behalve op een invalideparkeerplaats, dan is het 160 euro.
Als hij je geen bon heeft meegegeven en je hebt na al die weken nog niets per post gehad is de kans groot dat het niet klopte.
Hij behoort je een parkeerboete te geven mijns wetens. Heeft hij wel de gegevens van je auto opgeschreven?
Ik heb nog nooit gehoord dat het 260 euro zou zijn, dus ik denk dat het grootspraak is geweest.

http://www.boetes.nl/boetes.php?intHoofdcategorieID=1&intMainID=5&intSubID=54
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
de boetebedragen zijn inmiddels weer verhoogd. je noemt nog de oude bedragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, op die website die ik noem staat toch echt: boetebedragen 2011.... dus ik ging er van uit dat het klopt.
Boetebedragen die misschien van toepassing zijn:

Stilstaan/parkeren waar dit verboden is € 60,-

Onbevoegd parkeren op gehandicaptenparkeerplaats € 150,-

Parkeren met gevaar/hinder voor het verkeer € 90,-

Bron:
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/diversen/24464-dit-zijn-ze-boetebedragen-nederlandse-verkeerspolitie.html

Die 260 euro klinkt me dan vreemd in de oren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
deze bedragen kloppen inmiddels niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die verhogingen zijn ook niet te houden ;p
Als er niets onder je ruit zat en je hebt niets van de agent meegekregen dan heb je geen boete gekregen...

ze moeten je altijd schriftelijk een kennisgeving overhandigen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
260 euro klopt inderdaad niet.

Fout parkeren kost 70 euro ( plus nog 6 euro administratiekosten).

Ten onrechte parkeren op een invalideparkeerplaats kost 180 euro ( plus 6 euro).

Een parkeerbon moet je in principe binnen 4 maanden in huis hebben, tenzij er speciale omstandigheden zijn ( als je ondertussen bijv verhuisd bent). Het is dus nog even afwachten of, en zo ja, welke bekeuring je binnen krijgt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Fout parkeren € 60,00 + 6,00 administratie kosten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik bovenstaande antwoorden lees klinkt dat inderdaad best logisch, maar kan het zo zijn dat de agent aan die 260 euro dacht omdat zo'n kruis op de weg toch aardig gelijk staat aan een verdrijvingsvlak/doorgetrokken streep? Daar overheen gaan kost wél een dergelijk bedrag, namelijk €180.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de bedragen zijn zo onderhand wel duidelijk, echter een opsporingsambtenaar is wel verplicht een bon uit te schrijven. Aangezien hij dit is vergeten al dan opzettelijk of niet, krijg je zeer waarschijnlijk geen incasso thuisgestuurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik heb er ook wel vertrouwen op dat het klopt. Tja boetes schrijven is een hype. Jammer vind ik dat mensen er vaak weinig van leren omdat het vaak ook lullige overtredingen zijn. Dat brengt mij bij de vraag wat het nut ervan is als niemand wat leert een alleen de regering ervan profiteert. De prijzen zijn belachelijk hoog. Ik hoop dat je het kan betalen wat ik zit gelijk 2 maanden klem van zo'n bedrag.

Zo nutteloos hoge boetes. Kunnen ze niks anders bedenken als straf, iets waarvan je ook nog iets leert?