Hoe haal ik mijn Amerikaanse verloofde naar NL?

Mijn vriend van 25 woont in de VS en heeft daar ook een verblijfsvergunning. We willen erg graag trouwen en hij wil hierheen komen zodat we samen zijn terwijl ik mijn opleiding afmaak. Ik ben zelf nog geen 21 en heb ook geen inkomen van 1230 euro per maand dus kan ik hem niet hierheen halen. Zijn er bepaalde uitzonderingen of andere regels voor het emigreren van iemand vanuit de VS naar Nederland? Weet iemand hier misschien meer vanaf?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik stel deze vraag hier omdat ik van overheids websites niet wijzer word.

Toegevoegd na 51 minuten:
Overigens is hij oorspronkelijk van Jordaanse afkomst en ik van Russische. Ik heb mijn nederlandse paspoort en hij zijn amerikaanse. Ook zou hij een baan hebben die hij in de VS verkregen heeft maar dat die internationaal kan uitoefenen.

Toegevoegd na 52 minuten:
Overigens is hij oorspronkelijk van Jordaanse afkomst en ik van Russische. Ik heb mijn Nederlands paspoort en hij zijn Amerikaanse. Ook zou hij een baan hebben die hij in de VS verkregen heeft maar dat die internationaal kan uitoefenen.

Toegevoegd na 53 minuten:
Overigens is hij oorspronkelijk van Jordaanse afkomst en ik van Russische. Ik heb mijn Nederlands paspoort en hij zijn Amerikaanse. Ook heeft hij een goedbetaalde baan die hij in de VS verkregen heeft maar dat die internationaal kan uitoefenen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Als hij werk kan vinden in Nederland, heeft hij alleen een werkvergunnig nodig. Er is een expatloket.. Probeer toch de link van de IND te lezen. Als hij bij een Amerikaans bedrijf in Nederland kan werken, zijn er niet al te veel problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk, dat jij hem niet hierheen kan halen, maar dat hij op eigen kracht een baan moet vinden hier. Daarna zie je verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vrees dat je dan nog een lange weg te wachten staat.

Een aantal dingen zijn belangrijk om te weten, wat is jouw nationaliteit en wat is de zijne zijn denk ik in dit stadium het belangrijkste.

Niet overheidswebsites waar je toch wijzer uit zou kunnen worden heb ik hieronder bij bron geplaatst.

Uit ervaring kan ik je echter vertellen dat uitzonderingen (vrijwel) niet gemaakt worden als je niet aan de onmenselijk strenge eisen voldoet.

Als je geluk hebt kan de nationaliteit van de persoon in kwestie of een andere omstandigheid aanleiding zijn om het toch mogelijk te maken allemaal, maar als je het niet zeker weet op basis van onder meer informatie die je op onderstaande links kunt vinden dan is er maar een advies en dat is toch wel een advocaat raadplegen.