Bestaat er een overzicht met foto's van apparatuur en kasten waarmee de politie je snelheid controleert?

Ik zag een tijdje terug een voor mij nieuwe mobiele flitskast en ben onlangs, voor het eerst in jaren, ergens geflitst waar alleen observatiecamera's lijken te hangen, dus ik ben erg benieuwd geworden met welke camera's er tegenwoordig allemaal 'geflitst' kan worden maw waarmee je een boete kunt oplopen voor te hard rijden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Alleen de site van de fabrikant welke de marktleider is voor snelheidscontrole apparatuur. Dit is: www.gatsometer.com
Niet alleen wereldwijd maar ook in Nederland. Het is ook een Nederlands bedrijf welke opgericht is door Maus Gatsonides, die van beroep autocoureur was. Het bedrijf staat nu onder de leiding van zijn kleinzoons.
Hij heeft ook zelf zijn eigen auto ontwikkeld. Hij won o.a. de Rally van Monte Carlo in 1953.

Hij was een echte uitvinder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De meeste informatie hierover kun je bij de politie zelf opvragen .
Tevens zal deze kennis aanwezig zijn op de site www.flitsservice.nl
De vraag daar stellen ( of eerst even rondzoeken op die site) zal je zeker antwoord geven.

Er staan daar in iedergeval wel ergens foto's van de nieuwe IR camera's (zuilen) , mobiele kastjes met diverse soorten radar en lasar apparaten .

ps. Ook die site is een forum. Om een vraag te stellen zal je je moeten inschrijven.