Waarom kan een poolse sleutel niet verboden worden?

Met die sleutel kun je makkelijk fietsslot open breken. In bron wordt vergelijking gemaakt met een koevoet die ook niet te verbieden is. Maar is een sleutel niet meer en alleen bestemd voor het stelen van fietsen itt bijv een koevoet die ook gebruikt kan worden voor heel algemene dingen?

https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/onderdelen/sloten/axa-ringsloten-en-de-poolse-sleutel/#:~:text=Solid%2Dringslot%20van%20AXA&text=Maar%20je%20mag%20de%20sleutel,Poolse%20sleutels%20niet%20meer%20werken.

erotisi
een jaar geleden
in: Wetgeving
4.3K
ronron1212
een jaar geleden
En dan verbieden en dan is de sleutel er niet meer?
erotisi
een jaar geleden
En pistolen en messen ook niet.
tinus1969
een jaar geleden
Zo te zien gaat dit om gereedschap dat gemaakt is van algemeen verkrijgbare onderdelen.
Inekez1
een jaar geleden
Wat zou het voor zin hebben om zo'n sleutel te verbieden? Het is al verboden om fietsen te stelen en blijkbaar zijn er bepaalde lieden die niet zo onder de indruk zijn van een verbod.
Amadea
12 maanden geleden
Axa heeft de sloten inmiddels aangepast. Die Poolse sleutel heeft dus alleen nog effect op oude ringsloten.

Antwoorden (1)

Een Poolse sleutel kan niet verboden worden omdat het een legaal gereedschap is dat gebruikt kan worden voor het openen van sloten, bijvoorbeeld door slotenmakers. Het is echter wel strafbaar om een Poolse sleutel te gebruiken voor inbraak of diefstal.
10 maanden geleden