Ik heb zonder contact een half jaar een huisgehuurd, er bleken achteraf krasjes op de keukenkastjes te zitten.verhuurder wil geld!wat is mijn recht?

Want de krasje heb ik absoluut niet expres gemaakt, dit is waarschijnlijk bij het schoonmaken gebeurd. De verhuurder dreigt met een rechtzaak, naar mijn idee is dit het risico van de verhuurder. Wie kanmij helpen?

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik ben er ook achter gekomen dat zij het huis zonder vergunning of belasting te betalen verhuurde aan ons

Weet jij het antwoord?

/2500

Wanneer je geen rare dingen hebt gedaan, en de krasjes zijn ontstaan door een normale manier van schoonmaken, valt dit onder slijtage. En normaal gevolg van normaal gebruik. De eigenaar kan de kosten voor het herstel van slijtage niet verhalen op de huurder. Hij zal dus moeten aantonen dat de krasjes zijn ontstaan door oneigenlijk gebruik, anders staat hij niet in zijn recht.

Hangt er vanaf hoe ernstig het is. Het beste is natuurlijk om dit als grote mensen op te lossen. Wat kost nou een aanrechtblad? Is wel te doen volgens mij. Wellicht is 50/50 een optie. De verhuurder speelt overigens blufpoker met die rechtzaak denk ik, want geen weldenkend mens klaagt iemand aan met het risico op flinke kosten voor zo'n relatief klein bedrag. Tenzij het een principekwestie is natuurlijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100