Is diefstal van virtuele spullen strafbaar?

Ik heb het dan over goederen op een internetspel zoals Habbo en Runescape. Volgens de wet zijn virtuele goederen geen echte goederen, namelijk. Het gaat dan wel om met echt geld gekochte spullen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Met Habbo is er iemand gearresteerd voor diefstal Hem tot laste is gelegd Computer vredebreuk Diefstal en heling Als je er meer over wilt weten kijk dan beneden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
en datavernietiging.
Sommige op habbo kopen spullen.Mijn dochter heeft ook een account gehad op habbo en ze mocht ook af en toe bellen om spullen te kopen.Toen er van haar spullen werden gestolen was het enige wat ze konden doen,het account van die andere sluiten.Het geld was ik kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zulke spellen hebben vaak een eigen wetgeving zoals het permanent verbannen van IP-Adressen, ik heb nog nooit van politie inschakeling gehoort