Ik zit nu in kroatie maar mijn ouders moeten terug voor werk terwijl ik nog vakantie heb . Is er een manier om mij hier langer te laten blijven ?

Is het voor mij mogelijk om hier langer te blijven en dan later met het vliegtuig terug te gaan ? zo ja hoeveel tijd en geld zou dat dan kosten en ik ben 15 jaar
Ps ik spreek te taal

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik zit nu bij mijn familie dus de kosten enzo zullen niet erg hoog worden maar ik ben nieuwsgierig naar het papierwerk dat erbij komt kijken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Volgensmij mag een persoon onder de 16 jaar niet alleen met het vliegtuig..máár dit weet ik niet zeker.
Als dit wel mag is er natuurlijk een manier. Maar de kans is groot dat je voor jou ticket waarmee je terug ZOU gaan dat je die alsnog betaald (die heb je al betaald als het goed is) en dus wéér een ticket moet kopen en ook een slaapplek. Dit kost per verblijfplek en ticket verschillend per bedrijf natuurlijk..dit kun je op internet opzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag vanaf 12 jaar al alleen reizen met het vliegtuig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs dat valt mee ; mijn neefjes zijn al eens met 3 en 5 op het vliegtuig gezet, begeleid door een stewardess, en hier weer afgehaald. Het vliegen is het punt niet.
Het lijkt me in eerste instantie dat je je ouders zover moet krijgen dat ze je toestemming geven en ik vermoed dat het antwoord daarop "Nee" zal luiden.

Mochten ze in een vlaag van verstandsverbijstering toestemming geven, dan zul je eerst moeten proberen je vliegticket om te laten zetten.
Afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij zullen je ouders dan nog moeten regelen dat je begeleiding krijgt bij je vlucht. Bij een aantal maatschappijen mag je al alleen vliegen vanaf je 13e, maar het merendeel heeft 16 als limiet.

Verder moet je dan uiteraard een slaapplek hebben, je moet dus kijken of je langer in je tent, hotel, appartement mag blijven. Je moet voldoende financiele middelen tot je beschikking hebben om in je levensonderhoud te voorzien (eten etc).

Maar al deze stappen omschrijf ik hier voor niets omdat ik de kans dat je ouders ja zeggen op minder dan 5% schat.

Toegevoegd na 12 minuten:
In reactie op de uitbreiding van je vraag:
Als je bij familie verblijft, dan verandert dat uiteraard de boel, dan zullen je ouders eerder geneigd zijn toestemming te verlenen.

In dat geval zouden je ouders contact moeten opnemen met de luchtvaartmaatschappij. Eerst moeten ze weten of het überhaupt mogelijk is om je ticket om te zetten naar een latere datum.
Als dat namelijk niet lukt, dan zouden ze een nieuw ticket moeten kopen en zijn ze het geld voor het oude ticket kwijt: oftewel, dan denk ik dat ze er niets voor voelen.

Als het ticket omgezet kan worden, dan zullen ze moeten kijken welke policy de luchtvaartmaatschappij heeft voor minderjarigen, hoe oud je moet zijn om alleen te mogen vliegen en als je te jong bent, wat er allemaal geregeld moet worden om je te laten vliegen onder begeleiding.
Aan het laatste hangt waarschijnlijk wel een kostenplaatje, dus de vraag is of je ouders daar behoefte aan hebben.

Kortom: ik kom weer terug bij: Allereerst toestemming van je ouders hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'vlaag van verstandsverbijstering ' LOL :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja sorry, ik denk niet dat er ouder rustig naar huis gaan en hun kind achterlaten. Die slapen geen seconde meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen maar goed voor de opvoeding! Worden ze zelfstandig van
Als ik het goed begrijp was de planning dat jullie allen langer zouden blijven maar je ouders moeten eerder terug. Hun tickets zullen dan wel zijn omgeboekt neem ik aan. Ik ga er ook van uit dat ze het goed vinden dat je langer blijft mits je zelf zorgt dat het geregeld wordt. Aangezien je bij familie verblijft, hoef je volgens mij niet veel te regelen en waarschijnlijk niks aan je ticket te doen. Bij KLM mag je al alleen reizen als je ouder bent dan 14, Martinair ook geen probleem. Alleen Ryanair pas vanaf 16 jaar alleen reizen en ze hebben geen service om begeleiding te verzorgen tot in het vliegtuig. Dus als je niet met Ryanair vliegt is er waarschijnlijk niets aan de hand. Veel plezier nog daar. zie ook de link hieronder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is mij herhaaldelijk overkomen dat ik uiteindelijk langer in Turkije wilde blijven dan oorspronkelijk de bedoeling was. Dat waren reizen met een gewoon retourbiljet dus geen pakketreizen met een charter. Daarvoor belde ik dan de betreffende luchtvaartmaatschappij op om om te boeken. Op 1 keer na is mij dat altijd gelukt maar ik moest dan wel bijbetalen. Vanuit Kroatië zou dat dus ook moeten kunnen maar gezien je leeftijd moet jij ook naar dat punt informeren.