Kan ik mij laten verzekeren voor crematie?

Ik krijg tegemoetkoming van de pensioen kas, dus moet het zo goedkoop mogelijk aub

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Als je dat nu nog moet doen ben je wel een beetje laat. Had je op jongere leeftijd al moeten regelen. Maar je kan je nog wel verzekeren kijk bij de verzekeringsmaatschappijen of google even op begrafenisverzekering.
tinus1969
6 jaar geleden
IN Nederland is zo'n verzekering normaal. Maar dit klinkt als Vlaanderen.

Antwoorden (1)

Dat kan, maar dat gaat wel duur worden. Bij de bepaling van de premie van een uitvaartverzekering is nl. je leeftijd op het moment van afsluiten bepalend voor de premie. Immers, hoe jonger je begint, hoe langer je hebt om het verzekerde bedrag op te bouwen. Als je nu al 65 (of ouder) bent, wordt die premie fors. Bij Monuta bijvoorbeeld is dat al 42,- per maand (zie rekenvoorbeeld in de link). Anderen zullen niet veel goedkoper zijn. Wellicht slimmer dus om voor de crematie spaargeld opzij te zetten als je dat kunt missen.