Wat zijn je rechten, met een vast contract?

Ik ben nou 4 jaar in dienst en heb een vast contract. Stel mijn werkgever, wilt van me af, wat zijn mijn rechten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

JE hebt veel rechten. De werkgever moet een ontslag vergunning aanvragen en motiveren waarom jij weg moet. Dan zal hij of een uitgebreid dossier moeten overleggen met daarin alles wat je hebt uitgespookt, Wat hij daarover met je heeft afgesproken en getracht te verbeteren. Etc etc, Bij een reorganisatie wordt er een officieel plan gemaakt wat moet worden goedgekeurd door de OR of het UWV. Daarin kan bijvoorbeeld staan welke leeftijden en ervaringsjaren eruit moeten. Zomaar komt hij niet van je af. En pesten zou kunnen maar dan wordt het andersom, jij gaat dossier bouwen. JE meld elke pesterij als ongewenst en vraagt je werkgev er samen een oplossing te bespreken, (Doet hij dat niet sta je weer een stukje sterker) Komt het dan voor een rechter zal hij diep in de buidel moeten. Kijk als hij van je af wil, kan dat altijd! Maar de vraag is, wat is het hem waard?

Uiteraard heb je rechten maar buiten de bovenstaande rechten moet je rekening houden met de kantonrechtersformule als je onder de 35 bent dan tellen de jaren voor de helft mee dat is dus in jouw geval 2 maandsalarissen. Dan zijn die rechten opeens niet meer zo heel veel waard.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100