Herkent iemand dit gedicht/liedje? 't is avond. Boven 't heerlijk Eriemeer, welft zich de sterrenhemel, zacht verlicht door zilveren maanglans

Wat ik weet: Loods op een boot die van Detroit naar Buffalo, over het Eriemeer in Canada...
...'t is avond. Boven 't heerlijk Eriemeer, welft zich de sterrenhemel, zacht verlicht door zilveren maanglans, dat zich weerspiegelt in 't donker watervlak dat rustig deint en zich verliest in duister van de nacht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is dit het originele lied, en hopelijk helpt dat om de Nederlandse versie ervan te vinden:

A Ballad of Lake Erie / John Maynard.

Zie: http://etext.lib.virginia.edu/etcbin/toccer-new2?id=AlgJohn.sgm&images=images/modeng&data=/texts/english/modeng/parsed&tag=public&part=1&division=div1
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vader denkt dat dit het wel is, alleen is de tekst in het Nederlands (wat hij zich kan herinneren) toch behoorlijk anders.

Andere antwoorden (1)

Typ dat in op Google en zet er lyrics achter.
Dan zul je gauw je liedje krijgen. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zoek al een tijdje, dat was het eerste wat ik gedaan heb, zonder resultaat. dus als jij nou effe de link post, dan is het kaasie