Kan iemand mij iets meer vertellen over dit beeld?

Weet iemand wie de maker is van dit beeld?
Het beeld is gemaakt van klei of kalksteen.
Achter op het beeld staat een tekst die helaas onleesbaar is.

Bedankt.

Picture for question
5 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (1)

De Nederlandse maakster ervan heet Wendela Bouwman. Zij ontwierp in de negentiger jaren van de vorige eeuw onder de titel 'Family Life' een hele serie van dit soort beelden. Een serie waarbij het thema geborgenheid - de warmte van de menselijke verbondenheid - centraal staat. Met alleen een zwangere vrouw, of met man, en met een baby tot en met vijf kinderen.

De beelden van Wendela Bouwman zijn uitgebracht door Dutch Design Ceramics. In diverse landen worden ze tweedehands verkocht. Zie bijvoorbeeld http://arc.violity.com/gipsovaya-figura-semya-evropa-29085347

(Maar met deze info erbij is nog steeds niet te lezen wat er op de onderkant zou staan...).
Plaatje bij antwoord
Amadea