Hoe lang is een samurai zwaard zonder handvat ? En hoe lang is het hanvat dan ?

Hoe lang is het zwaard zelf en hoe lang is dan het handvat ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

De katana ( het lange zwaard, de kling langer dan 60 cm ) en de wakizashi ( het korte zwaard , de kling van 30 cm tot 60 cm ), die samen de Daisho worden genoemd.

De lengte van een zwaard wordt uitgedrukt in shaku, sun en bu.

1 shaku = 11,93 inches = 30,3 cm
1 sun = 1,2 inches = 3,03 cm
1 bu = 0,12 inches = 3,03 mm

Mes (tanto) = blad korter dan 1 shaku
Kort zwaard ( sho wakizashi) = blad langer dan 1 shaku, maar korter dan 2
Lang zwaard (dai katana) = blad langer dan 2 shaku