Een keramieke pot zonder deksel met bodem en 2 teuten. Waarvoor dient ze?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
SimonV
5 jaar geleden
Een kan of kruik met twee tuiten: je kunt kiezen of je een grote of kleine stroom vloeistof wilt.
Zie ook:
https://www.etsy.com/nl/listing/691678605/vintage-studio-aardewerk-olla-double?ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=double+spout+pottery&ref=sr_gallery-1-24

Antwoorden (1)

Het is een uit de Spaanse cultuur afkomstige Botijo, een waterkan. De watervoorraad die erin bewaard wordt blijft koel als de kan in de schaduw staat. Dat wil zeggen, in een traditioneel exemplaar. Deze is gedecoreerd en geglazuurd en daarom ongeschikt om hiervoor te gebruiken.
Amadea