Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar in Engeland wordt "ing" uitgesproken als "ink"?

Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar na ruim een week nog niet een goed antwoord.. dus ik heb de vraag verwijderd en stel m nu opnieuw..

Een voorbeeld: "everything" wordt uitgesproken als "everythink".
In een reactie dacht iemand dat het Estuary English was, maar ik kon in de beschrijving die ik op internet vond, niets vinden over de "ink" uitspraak..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.. Duitsers en Jamaïcanen ook.. Maar ook in Engeland zelf zijn er mensen die het als "ink" uitspreken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet in welke Engelse gebieden het voorkomt, maar het zit wel in bepaalde accenten, zoals het Israëlische accent van Uri Geller. Die zegt altijd "Maintblowink!"

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het komt in Norwich voor dat 'ing' wordt uitgesproken als 'ink'. Het is een vorm van dialect. Als het echt zo zou zijn in de Engelse taal dan zou je bijv. King als Kink (kinky) kunnen verwarren. Meestal wordt 'ng' nasaal uitgesproken maar in sommige streken wordt er meer keelklank gesproken. Net zoals wij de harde 'g' en de zachte 'g' hebben in het zuiden des lands.

Toegevoegd na 30 minuten:
Trouwens in Liverpool spreken ze het ook zo uit. Ze noemen het daar het" Scouse"accent. Een mengeling van, Schots, Iers en Welsh. Ik was er vorig jaar een week en werd altijd aangesproken als;" Hiya! Ye`re allright love"
Love is hier een soort aanspreektitel. Ook spreken ze daar onze harde "G''. Look klingt als Loch. Je hoort daar ook; anythink, runnink etc.
(Lees meer...)
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

In Frankrijk! Ja, ik weet het, dat ligt niet in Engeland, maar het had niet veel gescheeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding