Wat is de betekenis van Wanted Wednesday?

Ligt dit aan mij, of ben ik de enige die deze term vandaag voor het eerst hoor? Wat is de betekenis ervan en wat doen mensen dan precies op Wanted Wednesday?

3 jaar geleden
in: Taal
1.4K
Amadea
3 jaar geleden
Nee hoor, daar heb ik ook nog nooit iets over vernomen. Zal wel weer een commercietruc zijn.

Antwoorden (1)

#WantedWednesday betekent niet veel meer dan dat de politie of andere opsporingsinstantie vraagt om jouw hulp naar het zoeken van de daders van een misdrijf, al dan niet op een woensdag.
Veel van de berichten die de politie deelt met die hashtag komen niet eens op Woensdag naar buiten. Wednesday zal dus gekozen zijn vanwege de alliteratie met Wanted.
Als het bericht wel op een woensdag naar buiten komt is de betekenis dus iets als "opsporing verzocht op de woensdag"

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2017/wantedwednesday-poging-tot-plofkraak-diemen/
(is overigens wel op een woensdag gedateerd)